Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Op mijn HD schijf Seagate DB35.3 krijg ik enkel toegang op 31GB van de 160GB. Ook bij een LLFormat zie ik enkel 31GB.

Wat kan een oplossing zijn om de volledige schijf te formateren.

Mvg,
Willy
 
Dag Willy. Kijk eens of de jumpertjes juist staan op de harde schijf. Ik denk dat de jumpertjes nu geplaatst staan dat er maar 32 GB van de schijf mag benut worden (S.M.A.R.T. functie)
 
Heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Jumpers die je capaciteit beperken?

Hoe oud is je computer waar je die schijf ingestoken hebt? is dit een PATA of SATA schijf? Eventueel merk en model van je moederbord eens vermelden.
 
de schijven waar over hij het heeft komen uit een Philips tv Recorder en een Telenet DigiCorder..
(dit liet hij me verstaan in een prive bericht !)
 
de schijven waar over hij het heeft komen uit een Philips tv Recorder en een Telenet DigiCorder..
(dit liet hij me verstaan in een prive bericht !)

Ah ok, dat veranderd wel het één en ander.
De capacitieit van die schijven zijn hoogst waarschijnlijk beperkt tot 32GB via hun firmware. Kan je dus niet zomaar aanpassen, tenzij de firmware van die schijven herflashen...
De reden is dat er geen nieuwe schijven op de markt zijn met "maar" 32GB. Dus dan moeten ze die capaciteit op een andere manier beperken (via firmware).
 
Ik veronderstel dat er maar 32GB door Windows herkend word?
In het BIOS zelf , hoeveel GB krijg je daar te zien?

op mijn computer hangt een schijf van 2TB en dat is geen probleem. De oorzaak is dat deze schrijven van een video recorder komen en hier andere onleesbare partities op staan denk ik. Deze zouden weg moeten, maar hoe?
De schijf zou naar zijn defaulds moeten.
 
op mijn computer hangt een schijf van 2TB en dat is geen probleem. De oorzaak is dat deze schrijven van een video recorder komen en hier andere onleesbare partities op staan denk ik. Deze zouden weg moeten, maar hoe?
De schijf zou naar zijn defaulds moeten.

Dat had ik ook al in gedachte, daarom mijn vorige vraag, hoeveel GB word in het BIOS herkend.
Download parted magic en brand dit naar een schijfje.
Met dit schijfje kun je de computer booten.
Met het tooltje partition editor kun je partities verwijderen, nieuwe logische en primaire partities maken en formateren in verschillende bestandsformaten.
 
Firmware flashen van die disken... zoals ik eerder vermelde. Laat even het correcte product nummer weten.
Partities kunnen er nietmeer opstaan na een LLFormat (low level format).
Is dus geen probleem van Windows, hooguit van de BIOS. Maar dat wil al zeggen dat je PC ouder dan 10 jaar is, niet waarschijnlijk dus.

Ik heb vroeger (10 jaar geleden) ook zulke bewerkingen moeten uitvoeren op schijven om deze compatibel te krijgen met bepaalde systemen. Is dus niet zo ongewoon, alleen redelijk onbekend bij doorsnee gebruiker.
 
wat u ook eens kunt proberen is om naar schijfbeheer toe te gaan.
als het goed is zou uw harde schijf erbij moeten staan met de huidige ruimte én unallocated space.
verwijder vervolgens via schijfbeheer de partitie op de hardeschijf (als u alle ruimte wilt hebben) en maak een nieuwe partitie aan via schijfbeheer zelf.

dit kan als volgt.

- ga naar start en kies configuratiescherm.
- kies vervolgens systeem en beveiliging
- kies onder systeembeheer voor partities op hardeschijf maken en formatteren, hierdoor wordt schijfbeheer geopend.
- selecteer de hdd die u wilt aanpassen.
- klik met uw rechtermuisknop en selecteer volume verwijderen.
- wanneer deze is verwijderd klikt u vervolgens weer met uw rechtermuisknop op de gekozen hdd en dan selecteerd u nieuw eenvoudig volume aanmaken.
- hierin drukt u gewoon de hele tijd op volgende en onderweg kunt u alles naar smaak aanpassen (let wel op dat je het bestandssysteem "NTFS" pakt en "snelformatteren".
- nu wordt uw hdd gebruiksklaar gemaakt met de volledige schijfruimte.
 
wat u ook eens kunt proberen is om naar schijfbeheer toe te gaan.
als het goed is zou uw harde schijf erbij moeten staan met de huidige ruimte én unallocated space.
verwijder vervolgens via schijfbeheer de partitie op de hardeschijf (als u alle ruimte wilt hebben) en maak een nieuwe partitie aan via schijfbeheer zelf.

dit kan als volgt.

- ga naar start en kies configuratiescherm.
- kies vervolgens systeem en beveiliging
- kies onder systeembeheer voor partities op hardeschijf maken en formatteren, hierdoor wordt schijfbeheer geopend.
- selecteer de hdd die u wilt aanpassen.
- klik met uw rechtermuisknop en selecteer volume verwijderen.
- wanneer deze is verwijderd klikt u vervolgens weer met uw rechtermuisknop op de gekozen hdd en dan selecteerd u nieuw eenvoudig volume aanmaken.
- hierin drukt u gewoon de hele tijd op volgende en onderweg kunt u alles naar smaak aanpassen (let wel op dat je het bestandssysteem "NTFS" pakt en "snelformatteren".
- nu wordt uw hdd gebruiksklaar gemaakt met de volledige schijfruimte.


Hallo,

Ja had ik reeds gedaan maar zie steeds maar een stukje van de volledige schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan