Status
Niet open voor verdere reacties.
Max vol zie ik na een tijd wachten bij dat ding . Deze HD had even een andere naam toen. En nu tikt hij niet meer en is onzichtbaar in de verkenner.
Veel video ,muziek,foto,.gif , etc zie ik niet meer terug denk ik.
Of ik kan het terug gaan halen op YT (su) .
Ik heb wel 2 keer Kingston usb stick in mijn verkenner staan, eigenaardig.
De led van voeding en de HD Lacie branden , een type zie ik er op staan.
 
is het een externe harde schijf ?
zoja , dan eerst eens aan een andere computer hangen en zien of daar de zelfde problemen zijn : indien ja dan probleem met schijf zelf , indien nee dan probleem met uw computer.
een harde schijf die "tikt" : nooit goed , is begin van het einde , zo vlug mogelijk alle gegevens backuppen.
 
Alles foetsie. Hij Ziet 'm soms staan in de verkenner maar that's all.
Naar 't schijnt moet ge met 2 schijven werken ,de 2 hebben dezelfde inhoud door op bepaalde tijdstippen naar mekaar te kopiëren.
Mijn laptop is 3 j ouder dan die Lacie(9 j) en die blijft gaan.
Of ge dat naar een cloud kunt zenden weet ik niet?
 
Alles foetsie. Hij Ziet 'm soms staan in de verkenner maar that's all.
Naar 't schijnt moet ge met 2 schijven werken ,de 2 hebben dezelfde inhoud door op bepaalde tijdstippen naar mekaar te kopiëren.
Mijn laptop is 3 j ouder dan die Lacie(9 j) en die blijft gaan.
Of ge dat naar een cloud kunt zenden weet ik niet?

Dat hij tikt is zowiezo niet goed natuurlijk.
Maar je zegt wel iets belangrijks namelijk: Hij Ziet 'm soms staan in de verkenner maar that's all.

Dit kan dus tevens betekenen dat er een slecht contact is. Misschien het usb kabeltje of de usb connector van de schijf.

Er is dus een kans aanwezig door dit te verhelpen dat hij nog wel goed zichtbaar wordt in de verkenner en de kans er dus nog is om alle data te redden.
 
Het is uit mijn handen die HD . En is tevens ook de eigenaar van die HD.
Op z'n naamkaartje staat expert informatica dus mss in goede handen. Werkt bij Atos Eindhoven.
Dank aan allen. Bij evtl goed nieuws meld ik het wel.(En Recuva is idd goed)
 
De schijf is nu in andere handen, maar er schiet me nog iets te binnen.

Omdat de schijf soms wel in de verkenner zichtbaar is kan het ook zijn dat de schijf meer stroom is gaan vragen omdat hij deels al overleden is. ( tikken )

Wat er dan nog te proberen valt is deze aan te sluiten op de pc via een actieve USB hub. ( Dus eentje met een stroomadapter )
Zo'n actieve hub geeft wat meer stroom dan een USB poort van een pc.

Mogelijk blijft hij dan wel zichtbaar in de verkenner en valt er nog iets te redden. Zoiets is dus het proberen waard.
 
't Is niks. Ik heb er al op gewezen dat de aparte voeding een 5 V en 12 V zou moeten geven. Zo staat op die voeding vermeld.(had het zelf moeten meten,mss dom)
Op de Lacie HD 0,5 Terra byte staat niks vermeld enkel Porsche. En was ingeplugd in de usb-poort van de laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan