HD temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb twee weken geleden een extra HD bij geplaatst maar nu krijg ik in de gaten dat mijn originele HD een temperatuur heeft tussen de 49° en 54° gemeten met everest voordien bedroeg deze tussen 43° en 48°, de temperatuur van mijn nieuwe schijf vindt ik nergens terug. Nu mijn vragen is deze temperatuur te hoog en hoe komt het dat ik de temperatuur van de tweede (nieuwe schijf) nergens kan vinden :vraagteken:

Ps; Hd is een Maxtor (sata) 3 jaar oud
 
onder in die taakbalk kan je dubbelklik op de temperaturen,dan gaat er een venstertje open waar je kan aanvinken welke temp je wil zien. waarschijnlijk staat je extra harde schijf daarbij. Vink die aan en jeziet die temeratuur ervan. Dat warmte van je extra hd zal je andere hd ook wat warmer maken vermoed ik,zeker als ze dicht bijeen staan.
 
onder in die taakbalk kan je dubbelklik op de temperaturen,dan gaat er een venstertje open waar je kan aanvinken welke temp je wil zien. waarschijnlijk staat je extra harde schijf daarbij. Vink die aan en jeziet die temeratuur ervan. Dat warmte van je extra hd zal je andere hd ook wat warmer maken vermoed ik,zeker als ze dicht bijeen staan.

sorry ben kan even niet volgen, ik zie onder in de taakbalk geen temperatuur staan bij mij. En inderdaad staan de twee HD's redelijk dicht tegen elkaar.
 
Hey,

Deze T° is wellicht normaal hoor en de andere hd van je zal ook rond deze T° liggen hoor...
Nu wat je wel eens kan doen is kijken of er veel stof in je pc zit en het vervolgens helemaal prober maken...
Stof is en blijft een grote boosdoener voor je hard disks...
Stof zou je eigenlijk om de maand zeker moeten uitkuisen binnen je pc en u zou deze stappen ook redelijk vaak moeten uitvoeren...
Stof vertraagt je pc sowiso een beetje!!
Hier is een artikel over de onderhoud van je harde schijven dat ik een tijdje terug schreef...

heb de pc pas ontstoft dus dit zal de oorzaak niet zijn, heel mooie uitleg trouwens in dat artikel (y) maar staat in dat de normale temperatuur tussen 35° en 40° is en hierboven zeg je dat de temperatuur van mijn schijf ook normaal is en deze toch ruim boven de 40° is???
 
Verder is het toch goed te zorgen voor een goede airflow in je computer zodat er rond de hard disk niet te veel warmte achter blijft want dat heeft je hard disk niet graag en zal daardoor ook heet worden...

Heb voorlopig de dichtingsplaatjes waar normaal het diskette station in hoort te zitten verwijderd en temperatuur is nu gezakt naar een 47° tot op heden althans is al een hele verbetering en vindt ik hier vrij normaal, nu maar afwachten of het zo blijft.
 
heb HDD thermometer geinstalleerd, pc staat nu 1.5 uur aan en geeft een temp. van

Maxtor (schijf 1) 300 GB 42°
Samsung (schijf 2) 750GB 33°

weet niet hoe betrouwbaar het progje is, wordt vervolgd.
 
Hey,

Dit zijn 2 zéér normale Temperaturen en u hoeft zich geen zorgen te maken!!
De nieuwste moderne harde schijven bevatten sensoren die allerlei statische info bijhoud van u hard disk in je computer...
Dit noemt het SMART en schrijft een analyse neer van je harde schijf in HDD thermometer!!
Het programma is alvast zeer goed en betrouwbaar hoor!!
Als u nog vragen heeft stel ze gerust!!

met deze temperaturen kan ik ook best leven maar deze heb ik dus pas sinds dat ik de inzet plaatjes waar normaal het diskette station wordt ingebouwd heb weg genomen deze zitten rechtvoor de HD's en zo een betere lucht doorstroming krijgen. wordt nog vervolgd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan