hdd probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

noel

Gast
hallo wie kan mij helpen
ik heb een hdd seagate st3200021a 200Gb
als ik met diskwizard diskette opstart geeft hij hdd 200 Gb aan maar als dan windows xp
geinstaleerd word en vraagt omte formateren geeft deze maar 32Gb weer wat is dit probleem en wat kan ik hieraan doen
groetjes

noel
 
Een tijdje geleden had ik zo'n probleem bij een win98, een jumper setting (waar master/slave,Cable Select,...). Het jumpertje dichts bij de VOEDINGSPLUG verwijderen lostte dit probleem op: Setting 32G limitdrive capacaty.info:http://www.seagate.com/support/disc/manuals/ata/cuda7200pm.pdf
Succes


Ik heb dat ook nog gedaan op mijn pentium vroeger.
De pc boer vertelde me dat zulk truukje enkel werkt op schijven van 80 gig (ik vroeg 40 gig, maar dat bestond niet meer zei hij).
De reden was dat het bios van mijn pentium 3 (1998) maximaal 40 gig aankon.
Als je in dat geval de jumper wekhaalt herkent de pc de schijf niet meer.
Dit is een schijf van 200 gig, ik denk dat het probleem elders ligt.


Lees even mijn post voor een ander lid hier op deze pagina en doe een low format (met lf.exe).
Dan is alle data weg, fat, ntfs, ext 2 of 3, swap of wat anders, maakt niets uit.
Dit programma werkt op alle schijven, van pata tot sata2 (sata3 nog niet geprobeerd).
De volume zal niet juist zijn (waarschijnlijk zegt dit programma iets van 21 gig, maar dat geeft niet.
Je krijgt een schone schijf, en is er beschadiging, dan word dat onmiddelijk real-time gerapporteerd door het programma.
LET OP? ALLE DATA IS WEG, definitief.
Recovery is niet meer mogelijk.


PS: Bij de jumper voor 32 gig te knippen staat de vermelding 'caps lock'.
Dat schema vind je meestal op een etiket dat op de schijf is geplakt.
Soms staat het enkel op een papiertje dat bij de schijf is geleverd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan