Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb door een verkeerd programma mijn D schijf gewist. Door te proberen met Robocopy de D te kopieren, heb ik de D schijf gewist.
Daar staat al mijn reserve data op.
Heb nog niets gedaan met de schijf.
Hoe kan ik alles terugkrijgen. De synchronisatie naar de E is verkeerd gelopen. Op de E stond een copy van mijn D. Dus mijn reserve is ook weg.
Help!!!!!!!!!!!!!
Goed programma om alles terug te halen.
 
gebruik de i-care data recovery die jij in je bezit heb ...je dient de gevonden data natuurlijk wel naar een andere schijf weg te schrijven ..
nadien plaats je deze desgewenst terug op de gewiste schijf !
 
Oef, dat wordt iets voor morgen. Eerst zorgen dat er maar één schijf van de gewiste kan herbruikt worden.
Ik had hetgeen op de E stond gewist om met een propere lei de copy te maken en dan te laten synchroniseren. Zo had ik geen copy meer. Maar doordat de D nu ook gewist is, mag ik ook mijn E niet meer gebruiken of ik heb ook mijn reserve waar ik eventueel nog een herstel kan doen ook kwijt.
 
ik heb ooit eens ook toevallig de verkeerde schijf geformateerd en verloor daardoor 1Tig aan data ....met de I-Care Data Recovery Pro ( welke ik ooit gratis verkregen heb via gaotd ) heb ik dan deze schijf gescant en werd alles terug verkregen ...
 
Zolang de data alleen maar verwijderd is en er nog niets is overschreven, is er hoop.
Zelfs na een format is er nog data te redden, zelfs meestal nog alle data.

Het wordt pas moeilijker als de data overschreven is. De data dus die onzichtbaar toch nog aanwezig is na een Delete.
 
Mijn dank is groot. Met I Care, de data terug opgehaald.
1160GB opgehaald en naar USB 3.0 schijf geschreven. Duur <3u.
Dank voor de zoveelste maal aan allen die hier geholpen hebben.

Heb ook eens op een andere schijf de proef gedaan met : Stellar Phoenix Windows Data Recovery - Professional.

Doet hetzelfde maar dit heb ik na een 3tal uurtjes stilgelegd. Naar de resultaten te zien zal dit zeker 20u in beslag nemen.
Dit was wel geen zelfde proef. Deze was maar op USB 2.0.
Dus vergelijk is niet te doen. Maar resultaat blijft hetzelfde. De data wordt zeker evengoed weergevonden.

Reden van de fout die ik gemaakt heb : Ik verwees bij robocopy van de bron (D) naar de bestemming (stond ook als D).
Het commando Purge erbij was de oorzaak dat alles wat zich op de schijf bevond gewist werd.

Wat ik hier uit geleerd heb is dat je nooit een copy mag laten overschrijven als je geen reserve meer hebt. En ik had de reserve gewist om te overschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan