Status
Niet open voor verdere reacties.
P

parasiet

Gast
heb je nog een......versie van een vroegere windows 95/98 liggen
en je weet dat het een legale versie is;als je dat nu aan iemand schenkt
gratis dus en die persoon gebruikt dat op zijn pc nu de vraag;;
is dat een overtreding van copy recht????met andere woorden
mag dat?(bne)[OPLOSSING]het mag wel, teminste hier in Nederland, maar alleen als je de pc verkoopt, want de software hoort erbij.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ah, ja ? en waarom zou dat niet mogen, is toch een schenking, zelfs als je het verkoopt mag het!
Uw eigen naam staat er toch niet op zodus. Als dat niet zou mogen....dan moet je niks meer 2de hands kopen ook, is zogezegd van de 1ste eigenaar met zijn alleenrecht.
 
De besturing gaat samen met de aangekochte PC als ik me niet vergis ;)
OEM versie in ieder geval zeker...

ah, ja ? en waarom zou dat niet mogen, is toch een schenking, zelfs als je het verkoopt mag het!
Uw eigen naam staat er toch niet op zodus. Als dat niet zou mogen....dan moet je niks meer 2de hands kopen ook, is zogezegd van de 1ste eigenaar met zijn alleenrecht.
 
De besturing gaat samen met de aangekochte PC als ik me niet vergis ;)
OEM versie in ieder geval zeker...

het mag wel, teminste hier in Nederland, maar alleen als je de pc verkoopt, want de software hoort erbij.

software schenken zoals de starter van de topic aangeeft, mag ook in nederland niet.
 
hey
wie wil een originele wersie van win 95 ????
1 cd GRATIS te verkrijgen laat maar horen !!!!!!!!!!
de port kosten vallen ten uwen laste , ( sorry )
 
heb je nog een......versie van een vroegere windows 95/98 liggen
en je weet dat het een legale versie is;als je dat nu aan iemand schenkt
gratis dus en die persoon gebruikt dat op zijn pc nu de vraag;;
is dat een overtreding van copy recht????met andere woorden
mag dat?(bne)

Dat mag, zolang het geen OEM-versie is, want deze moet bij de originele pc blijven. Samen met de pc mag je die dus wel verdergeven.
 
hey
in de tijd van win 95 en 98 was er nog geen sprake van OEM versies
mijn eerste pc was er ene samen geknutseld en toen was enkel win 95 beschikbaar . hij heeft me die geleverd " zonder licentie " wat die kenden ze toen nog niet ?????
 
hey
in de tijd van win 95 en 98 was er nog geen sprake van OEM versies
mijn eerste pc was er ene samen geknutseld en toen was enkel win 95 beschikbaar . hij heeft me die geleverd " zonder licentie " wat die kenden ze toen nog niet ?????

je hebt het over pc`s die op een klein stukje harde schijf een image bestand hebben staan of een zogenaamde Recovery cd hebben, dan heb je idd geen oem versie.

oem versie wil alleen maar zeggen dat je geen Support kan krijgen voor de software in dit geval Microsoft.
 
hey MR2T
dat is nu juist wat ik wil zeggen een recovery cd was nog niet uitgevonden
het was alles of niets ? van een lobbie om " goedkope pc 's " te verkopen had nog niemand gehoord ???
 
Dan zal het in Belgie anders zijn geweest als hier in Nederland want ik heb toch echt een pc met windows 95 erop gekocht met een recovery cd erbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan