Heeft iemand ervaring met Microsoft's EMET

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Zie handleiding bijlage
 

Bijlagen

  • EMET User's Guide.pdf
    1.7 MB · Weergaven: 137
Een aantal maanden geleden heb ik dit ook even geinstalleerd op men werk. Maar men interesse was snel weg eigenlijk. Als je een zeer stricte omgeving hebt met een zeer stricte group policy enzo, zou dit misschien haalbaar zijn geweest. Maar de overhead om dat in te stellen voor een gans bedrijf leek me niet echt aangenaam. Het is misschien veiliger ja, maar tegen welke prijs? Voor een doelgroep met zeer gemengde software eisen is dit bijna niet te doen... ik heb het dan ook snel achter me gelaten.
 
Ik probeer deze Microsoft oplossing eens alarm te laten slaan door geinfecteerde software te installeren.
NOD32 en AVG slaan alarm maar nog geen teken van EMET.
 
Een aantal maanden geleden heb ik dit ook even geinstalleerd op men werk. Maar men interesse was snel weg eigenlijk. Als je een zeer stricte omgeving hebt met een zeer stricte group policy enzo, zou dit misschien haalbaar zijn geweest. Maar de overhead om dat in te stellen voor een gans bedrijf leek me niet echt aangenaam. Het is misschien veiliger ja, maar tegen welke prijs? Voor een doelgroep met zeer gemengde software eisen is dit bijna niet te doen... ik heb het dan ook snel achter me gelaten.

Ik heb wat aanvullende dingen gevonden hierover http://www.pctuts.be/f347/nieuwe-zero-day-aanvallen-omzeilen-microsoft-emet-update-43409/#post155481
Ook aan de zakelijke wereld gaat gedacht worden.
Nieuwe ontwikkelingen dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan