Windows 10 HELENA ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Na recent bezoek aan mijn huisarts, kreeg ik een mail van ene "Helena" die beweerde dat ik met hun software (app ?) detail van mijn medicatie-voorschrift (op mijn pas) kon inkijken èn controleren. Uiteraard heb ik hier om begrijpelijke reden niet op gereageerd en vraag me af of ik hier niet te maken heb met een poging tot....??
 
OK Philip, nu ben ik gerust. Het is inderdaad interessant om weten welke medicijn juist is voorgeschreven. Bij ondervinding had mijn arts mij al eens 'straffere' dingen voorgeschreven dan gevraagd.
Hartelijk dank voor deze nuttige info !!
 
Daarmee kan je ook controleren welke medicatie nog in de pipe line zit, dus nog niet werd opgehaald. Heel nuttig aangezien je niet altijd nog geschreven medicatievoorschriften meer van de dokter krijgt. En als je , zoals ik, er een tiental per dag moet nemen verlies je toch al eens het overzicht.
 
Beide zijn van Farmad (een commerciële onderneming !) en beide blijken niet meer te werken ... slechte reviews.
En ik zou voor zo'n vertrouwelijke informatie enkel en alleen het officïele kanaal gebruiken : Helena dus of MyHealth van de overheid uit ...
 
Klopt, maar mynexuzhealth is enkel intern voor een keten van ziekenhuizen. Je huisarts kan daar vrijwillig bij aansluiten of niet.

Helena daarentegen heeft het RIZIV als databron - dus er staat gegarandeerd alles in wat zorgverstrekkers inbrengen bij het RIZIV voor betaling/terugbetaling/tussenkomst... Je moet wél eenmalig aan je huisarts je goedkeuring geven en dan zet hij je dossier 'aktief'...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan