Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klopt, maar dat is nu niet omdat de gebruikers hun toestellen niet up to date willen houden, maar omdat de fabrikaten geen updates maken voor die toestellen. Ik vind het aan de ene kant ook balen dat mijn Xperia L geen update krijgt naar android 5 terwijl hij dit hardware matig wel aan zou kunnen. Mijn telefoon is nu nog geen jaar oud, dus zou hij wel de update mogen krijgen eigenlijk, omdat ik eigenlijk nog geen oud toestel heb. Of toch tenminste een update naar de 4.4, maar die krijg ik ook niet , heb maar android 4.2 op mijn gsm.
 
Uit onderzoek is gebleken dat als mensen van huis gaan en hun deur open laten staan er meer inbraken plaatsvinden.

Oftewel: zo kan ik ook een onderzoek doen.

Het is niet de versie die je op je telefoon hebt staan, maar het is wat je er zelf op zet. Een nieuwere versie beschermt je niet beter tegen malware of virussen.
 
Uit onderzoek is gebleken dat als mensen van huis gaan en hun deur open laten staan er meer inbraken plaatsvinden.

Oftewel: zo kan ik ook een onderzoek doen.

Het is niet de versie die je op je telefoon hebt staan, maar het is wat je er zelf op zet. Een nieuwere versie beschermt je niet beter tegen malware of virussen.

Verklaar u eens nader, wat bedoel je daar juist mee? De Android versie heeft er juist heel veel mee te maken.
 
Heel simpel: al heb ik geen enkele beveiliging en staat mijn telefoon wijd open, dan nog zul je mijn bankrekening niet leegtrekken.
Pas wanneer ik de bankapp installeer en de gegevens invoer, dan pas kun je bij mijn bankgegevens.

Zelfde geldt voor Facebook en andere apps.
 
Heel simpel: al heb ik geen enkele beveiliging en staat mijn telefoon wijd open, dan nog zul je mijn bankrekening niet leegtrekken.
Pas wanneer ik de bankapp installeer en de gegevens invoer, dan pas kun je bij mijn bankgegevens.

Zelfde geldt voor Facebook en andere apps.


Je slaat de spijker op de kop. Daarom is een nieuwere besturing door de gebruikte encyptie en andere beveiligingen veiliger gemaakt.
Maar als we het over veilig en onveilig willen gaan hebben stel ik de vraag wat is veilig ? Zelfs zonder pc, smartphone of wat dan ook, als ik geld bij een bank uit de muur trek kan ik overvallen worden. Heb ik dan toch veilig geld uit de muur gehaald stap ik in de metro en daar blaast iemand naast mij zich op.

Conclusie, 100% veiligheid zal een illusie blijven.
 
Ik wil eigenlijk alleen maar aangeven dat het updaten van je telefoon je niet automatisch beschermd.
Natuurlijk helpt het wel iets, maar het is nog steeds de gebruiker die z'n verstand moet gebruiken.
Al heb je een encryptie van 3000 cijfers, als je mij je wachtwoord geeft, dan is inloggen geen probleem.
Door mij NIET het wachtwoord te geven beveilig je de app het beste.
Nadenken is de meest cruciale stap in welke beveiliging dan ook.
 
Timelord, ik denk dat jij in een glazen kastje moet gaan kruipen dan hoor. .
Want als je geen bank app op je smartphone wilt instaleren, of op je pc omdat ze dan achter je gegevens aan zouden kunnen komen, dan moet je iets gaan doen aan je ingesteldheid hoor.
Het is net doordat de Android versies beter geupdate zouden moeten worden dat je dan veiliger zou kunnen gaan bankieren, omdat juist dan die lekken gedicht worden.
Een goed AV doet natuurlijk ook al heel veel en een firewall kan natuurlijk ook altijd.
Een minpuntje aan al dit is, dat deze allemaal RAM en batterij vragen, dat eerste = aan een tragere gsm en dat tweede is dat je smartphone nog sneller aan de lader moet.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ook geen bank app heb runnen op mijn smartphone, maar een AV wel een een firewall niet.
Facebooken doe ik dagelijks op mijn smartphone, maar dan niet via de app.
Je hebt dus heel veel zelf in de hand als het over beveiligen gaat, maar het begint met een recente Android versie en dat heb je zelf niet in de hand.
Dat zouden de ze moeten beter opvolgen in plaats van hun targets op verkopen te zetten.
 
met een recente Android versie en dat heb je zelf niet in de hand.

Mijn HTC Desire heeft 4.4.2. Hoezo, niet recent ?

desire1.jpg

desire2.jpg
 
Nee zo niet nee, maar als je weet dat de laatste originele versie 2.1 of zo was, dan is het uiteraard voor het apparaat wél een hele sprong voorwaarts.

BTW: kijk eens wat je eigenlijk werkelijk op je telefoon nodig hebt:
een telefoon, verder best wel handig: een camera, een mp3speler,een notitieblok, adressenboek en rekenmachine en internet.

Dat was er allemaal jaren geleden al. In dat opzicht brengen ze wel steeds nieuwere versies uit, maar echt beter word je toestel er niet van. Mijn Note is inmiddels 4 jaar oud, maar ik wil hem echt nog niet kwijt hoor.

En vooral op developmentgebied zijn die steeds nieuwere versies gewoon een verschrikking.
 
Sorry, maar mijn nieuwe Moto E is een stuk beter als mijn vorige Xperia L hoor, die is niet alleen een stuk sneller, maar ook veel slimmer als mijn Xperia L hoor. Dat komt mede dank zij de nieuwe Android voor een deel, en ook de ontwikkelingen die in die paar jaar zijn gebeurt. Nu wil ik er nog eens de nieuwste Android erop Android 6.0 en hopelijk kan ik dan Doze gebruiken, want daar wacht ik nu eigenlijk op. Ook de mogelijkheid om het geheugen te verschuiven van de SD kaart lijkt mij wel handig wat ook maar pas vanaf Android 6 mogelijk is. Dus ik wacht eigenlijk vol ongeduld tot de update van mijn toestel er is, anders zit er niets anders op dan rooten en canjonmod 13 erop te zetten, dat is Android 6. Maar daar wacht ik nu nog liever mee, heb mijn toestel ook nog maar een paar maand en wil het niet stuk.
 
Ook de mogelijkheid om het geheugen te verschuiven van de SD kaart lijkt mij wel handig wat ook maar pas vanaf Android 6 mogelijk is

Ja ? echt ?

wel eens van 4ext gehoord ? Dat heb ik op mijn Desire staan omdat die maar 512mb werkgeheugen had.
Nu is de sdkaart deels ook intern geheugen. Maar dan moet de telefoon wel geroot zijn.

Ik zeg niet dat de nieuwe versies geen vernieuwingen brengen, ik zeg alleen dat het geen vernieuwingen zijn die onmisbaar zijn.
Dualscreen, Doze, vingerafdruk. Ik zag er zelfs al eentje met een barometer.
 
RAM geheugen kan je niet gaan uit breiden. Je intern geheugen wel. Root of geen root.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan