Hercules WiFi Station N

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Een paar dagen terug heb ik mij een Hercules WiFi Station N gekocht, op die verpakking staat vermeld dat een snelheid van 300Mbps kan, alleen bij mij op de pc bedraagt die maximaal 54Mbps. Hoe kan ik dat omhoog halen? Eerst werkte ik met powerline adapters, maar omdat ook BelgacomTV daarmee werkt verstoorde het ene signaal het andere, met als gevolg dat normaal TV kijken onmogelijk werd. Zou een accespoint plaatsen op de bovenverdieping een oplossing bieden? Ik heb een Philips router, een kabel trekken is uitgesloten, de verhuurder staat erop dat er geen gaten door plafonds en/of muren worden geboord. Zijn er manieren die het mogelijk maken om straks, inclusief de kinderen hun pc, 3 à 4 pc'kes goed te laten werken met USB sticks?

Mvg

Garreth
 
Beste,

U moet eens kijken of u een "N"-ontvanger hebt , dus maw een netwerkkaart hebt die n-technologie aankan. Als u een b of g netwerkkaart hebt zal u maar b en/of g ontvangen.
Het is normaalgezien mogelijk om zo een degelijk netwerk op te zetten. Een bijkomende accespoint is geen overbodige luxe maar dit kan je bekijken als alle computers geconnecteerd zijn en welk signaal ze hebben.

Mvg Robin
 
Hoi DJ Robin,
Het is een "N"-ontvanger, wat me wel opvalt in deze is dat wanneer de pc en laptop samen aanstaan de storingen op BelgacomTV frequenter zijn, volgens mij is draadloos surfen met meerdere pc'kes, in samenwerking met TV bij Belgacom niet de ideale formule, ook met powerline adapters is er een gigantisch probleem, voorheen had ik dit probleem nooit, maar toen zaten de pc'kes op de kabel, als ik de technische ondersteuning bel van Belgacom dan wordt ik niks wijzer.

Mvg

Garreth
 
Hey Garreth,

Is je abbonement wel "zwaar" genoeg om dit te kunnen? Normaal moet jouw snelheid lokaal veel sneller zijn , probeer eens om bij de instellingen van je netwerkkaart de n-modus op automatisch te zetten. En in je router moet je dit dan ook.

Groeten Robin
 
Hoi Robin,
Heb momenteel een abonnement van 30GB, maar ga die laten upgraden naar 60GB, of dat het euvel van die storingen op BelgacomTV gaat oplossen is mij een raadsel, en hoe ik de N-Modus op automatisch moet zetten in de netwerkkaart en de router is mij onduidelijk, graag een woordje uitleg aub, 'k zit nog in een leerproces, kan behoorlijk uit de voeten, maar bepaalde zaken heb ik nog ondersteuning nodig, dus als je mij de weg wil wijzen graag zelfs :)

Mvg

Garreth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan