Herinstall. vista hoe windows old terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello pctutserkes,

Ik heb juist vista terug geinstall. omdat ik niet meer kon opstarten.

Nu heb ik een map vista old , nu mijn vraag : kan ik dit automatish allemaal laten terug zetten ?

of hoe moet ik het nu aanpakken< ? ik weet het niet meer.

Hoe krijg ik vista terug in origineele staat ?

Als ik alles een voor een terug moet zetten hoe moet ik dit dan aanpakken ?

gewoon vb program files naar program files ?

Het zou toch makkelijk zijn dat dit alles autom.ging

Graag jullie help,

Gr,

Michael[OPLOSSING]
Handig om ook het bestand outlook.pst terug te zetten in Uw nieuw Vista. Ook de oude map met Uw favoriten kan je terugzetten. Met outlook.pst heb je Uw emailadressen terug. Met favoriten heb je Uw favoriten van Internet terug.
De programma's moet je altijd herinstalleren, dus dat heeft niet veel nut.
En je hebt een nieuw autoexec in gebruik.
De windowsmap kan je niets mee doen.
Ik vraag me af waarom dat word bewaard.
Het vraagt een boel schijfruimte.
Ik ben eens alles kwijt geweest omdat ik de 'mijn documenten' systeemmap weiger te gebruiken.
Sindsdien zet ik alles wat ik wil houden als back up op een aparte partitie en op dvd-rw, en later als ik een extra schijf heb daarop, dan ben ik veilig he.
Als ik mijn vista zou herinstalleren doe ik dan gewoon een verse instalatie in een nieuwe aangemaakte partitie.
De windows.old map hoef ik niet meer, zo kan er niets achterblijven van de vorige vista en ben ik zeker.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enkel je betanden en snelkoppelingen zullen werken, programma dat er op stonden moet je opnieuwe installeren.
 
Ik denk ook dat je er verder niet veel meer mee kan doen dan je data recupereren.
En de programma's en drivers zullen er opnieuw moeten geinstalleerd worden.
Het enige dat je kan doen is via vlite je drivers op voorhand integreren in je vista install dvd, dan heb je een nieuwe geautomatiseerde install dvd gemaakt.
Ook de toetsenbordindeling, de gebruikersnaam, de productkey enzomeer kan je met dit programma inbakken.
Zo kan je je vista dvd omtoveren tot een unattended install met geintegreerde drivers en updates (incl sp1).
de updates moet je dan wel eerst gaan zoeken bij microsoft en afzonderlijk downloaden.
Of is er een programma dat het mogelijk maakt de updates die je hebt ergens op te slaan??
Dat zou ik ook eens willen weten.
 
Welke bestanden mag je niet terug zetten als je opstart problemen had ?

IN vista old zitten 5 bestanden:

Gebruikers
Programma's
windows
autoexe file


Ik veronderstel dat ik alles mag terug zetten behalve windows en autoexe want ik had opstart probl. en volgens mij kan ik zo mijn probleem terug zetten ?

is dit juist ?
 
De programma's moet je altijd herinstalleren, dus dat heeft niet veel nut.
En je hebt een nieuw autoexec in gebruik.
De windowsmap kan je niets mee doen.
Ik vraag me af waarom dat word bewaard.
Het vraagt een boel schijfruimte.
Ik ben eens alles kwijt geweest omdat ik de 'mijn documenten' systeemmap weiger te gebruiken.
Sindsdien zet ik alles wat ik wil houden als back up op een aparte partitie en op dvd-rw, en later als ik een extra schijf heb daarop, dan ben ik veilig he.
Als ik mijn vista zou herinstalleren doe ik dan gewoon een verse instalatie in een nieuwe aangemaakte partitie.
De windows.old map hoef ik niet meer, zo kan er niets achterblijven van de vorige vista en ben ik zeker.
 
Handig om op te halen.

Handig om op te halen.

Handig om ook het bestand outlook.pst terug te zetten in Uw nieuw Vista. Ook de oude map met Uw favoriten kan je terugzetten. Met outlook.pst heb je Uw emailadressen terug. Met favoriten heb je Uw favoriten van Internet terug.
 
Ok, bedankt voor de vele tips, als ik straks thuis kom dan kan ik mijn laptop verder afwerken.

gr,

michael
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan