Status
Niet open voor verdere reacties.
ben van plan een propere installatie te doen van XP Home, maar heb ook Vista geinstalleerd op een andere partitie. Heb hier om trent enkele vraagjes, één ervan is (omdat ik al vernomen heb dat als je XP installeert na Vista dat je Vista niet meer kan opstarten) hoe moet ik Vista daarna weer opstarten? Graag een eenvoudige uitleg als het kan.
 
Is zelfs nog makkelijker.
Je komt standaard de 2 windowsentry tegen.
Gewoon de vista entry toevoegen, aanpassing opslaan en 't is voor elkaar.
Het is juist voor linux dat je de linuxtab moet vragen.
Ik gebruik altijd dit programma voor windows multiboot.
Voor linux ontdekte ik pas later, toen ik het programma beter kende.
Er zijn 3 programma's om de vistaloader te herstellen.
2 zijn er net gepost.
Je kan ook de vistaloader herstellen via de vista installatieschijf, ik heb het eens gedaan, maar weet niet meer precies hoe ik het deed.
Ik denk, eerst xp installeren, dan vista systeemherstel of zo iets.
Ben ik tioevallig eens tegengekomen, maar ik weet het niet meer juist.
Ik was vergeten dat ik nog ergens een oude vista had staan, wou vista eigelijk opnieuw installeren toen de setup een vorige vistainstallatie vond.
Na wat muisklikjes stond er ineens een perfecte dualboot.
In ieder geval, de 2 beste programma's zijn vistabootpro en easybcd.

PS: bij vistabootpro heb je in xp tegenwoordig vaak de melding dat er administrative bevoegdheden nodig zijn.
Soms heb je de hidden admin nodig.
Ook moet je net frameworks 2.0 hebben geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Even bijlage van easybcd, dan zie je meteen waarom de naam 'easy'.
Programma starten en knopje 'add/remove entries' indrukken.
Partitie selecteren (de naam van de windowsversie komt automatis tevoorschijn) en knopje 'add entry' word vanzelf zwart ipv grijs.
Dit knopje indrukken en op het knopje 'save' bovenaan drukken.
De bootloader is aangepast en bij herstart heb je dualboot.
Eenvoudiger kan niet.
 
zit nog altijd in de planning maar nog steeds niet aan begonnen wacht voorlopig ook op de nieuwe release van linux die ik ook bij wil installeren en het laatste nieuws hierover voor zover ik weet is dat deze eind april zou uitkomen (23???) dus moeten we nog even geduld uit oefenen.
 
installatie is achter de rug en kan momenteel alle drie de besturingssystemen nog opstarten heb hier niets voor moeten doen de laatste die ik geinstalleerd heb was dus Ubuntu 9.04. Eerste opstartscherm kan ik kiezen tussen;

-Ubuntu 9.04 => Aanklikken Ubuntu 9.04 start op
-Andere besturingssytem => Aanklikken krijg een volgende scherm waar niets is
-Microsoft Vista => Aanklikken dan kom in een volgende keuze waar ik de oorspronkelijke dualboot van bij de installatie van Vista. Hier dan weer een keuze maken tussen XP en Vista
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan