Hoe de inhoud van een Word bestand posten ?

Merel

Steunend lid
Vip Lid
(D it is géén handleiding, maar een vraag)

Stel dat ik de inhoud van een Word bestand wil posten op het forum.
Stel dat die inhoud twee beelden bevat zoals in de bijlage.

In Word selecteer ALLES met Ctrl+A en maak dan een copy naar het klembord met Ctrl+C.
Op het forum plak ik wat in het klembord staat, wat veronderstelt dat beide beeldjes zullen te zien zijn op de post.

Maar dat gebeurt helaas niet. Is dat normaal ?
Ik moet echter achteraf elk beeldje kopiëren van het Word bestand naar de topic.

Bijlagen

1755178430898.png

Ik kan uit je antwoord (visueel) moeilijk iets concluderen.
Bedoel je dat het u lukte om de ganse inhoud van het bestand te posten, inclusief de beelden ?

Nee, dat zal niet lukken.
Je copieert immers vanuit een zwaar HTML-XML gebaseerd bestand zoals Word naar een beperktere tekstverwerker in het Forum.

Eigenlijk is het al een hele opluchting dat je op die manier de tekst 'proper' kan copiëren.

Er zijn 2 oplossingen :
De afbeeldingen inderdaad nadien op hun plaats zetten door deze knop :
1755189816116.png

of de afbeelding met knip/plak vanuit het Word document op hun plaats pasten eens tekst er staat.

Ik beheer een website van een vzw en als er iets op die website moet gezet worden dan vraag ik aan de persoon altijd dat ze de afbeeldingen ook apart naar me moet doorsturen in originele grote

wat ik hiermee wil zeggen als je in de tekst afbeeldingen zet dan heb je ze ook nog op uw pc staan

OK... maar het punt is dat een copy/paste vanuit een document een afbeelding niet meteen mee copieert naar het forum, ook al zie je het in het bronbestand wel staan.
Je moet dus nog iets doen nadien - en je hebt gelijk dat in de meeste gevallen die afbeelding als bestand wel voorhanden zal zijn.

Terug
Bovenaan