Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Toen ik de nokia 1680 classic dacht ik deze ook te kunnen gebruiken als fototoestel en video (effe aansluiten op de pc met een usb kabeltje en downloaden....)
Niets is minder waar !!! voorlopig toch.... hoop ik.....
Ik kocht een usb kabeltje van een firma in Nederland "www.mobielkoopjes.nl"namelijk de USB Datakabel voor Nokia CA99. (in de keuzelijst van deze kabel zat mijn gsm ook bij...)
Er zat ook een cd rom bij met de drivers om deze usb kabel te gebruiken.

Heb dit geinstalleerd, de gsm wordt gezien door het programma (groene indicatiestreep) maar ik kan niets oproepen van de gsm (geen icoontjes verschijnen van de browser van de gsm zoals je wel ziet op de filmpjes op youtube over deze gsm..)

Heeft iemand van jullie wel goed resultaat of weten jullie een juiste manier om met deze gsm te werken ?
Of het juiste programma (Nokia pc suite) voor deze mobiel.

Alvast bedankt voor jullie reactie !

vriendelijke groeten,

[OPLOSSING]1) zorg dat de gsm niet meer is aangesloten op de pc
2) verwijder de nokia pc suite
3) herstart de computer
4) Klik op start > configuratie scherm > hardware > apparatenbeheer > zoek je nokia gsm of drivers in de lijst (indien die er nog instaan) > klik er rechts op > eigenschappen > stuurprogramma > verwijderen
5) herstart de computer
6) Voer de setup van nokia pc suite uit en sluit pas je gsm aan nadat je de melding krijgt: dat je jouw gsm mag aansluiten.
7) gebruik de alt-tab toets
8) normaal zie je nu een Windows melding: hardware toevoegen/installeren etc, voer de gevraagde stappen uit
9) alt-tab toets
10) nokia pc suite mag stop gezet worden nadat de connectie met de gsm is geslaagd.
11) In theorie: klik op de deze computer en je zou ge gsm moeten zien [/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is je besturingssysteem?


Had je hem al eens aangesloten op je computer zonde nokia pc suite?

Ja, raad ik je aan om eens alles opnieuw uit te voeren.
1) zorg dat de gsm niet meer is aangesloten op de pc
2) verwijder de nokia pc suite
3) herstart de computer
4) Klik op start > configuratie scherm > hardware > apparatenbeheer > zoek je nokia gsm of drivers in de lijst (indien die er nog instaan) > klik er rechts op > eigenschappen > stuurprogramma > verwijderen
5) herstart de computer
6) Voer de setup van nokia pc suite uit en sluit pas je gsm aan nadat je de melding krijgt: dat je jouw gsm mag aansluiten.
7) gebruik de alt-tab toets
8) normaal zie je nu een Windows melding: hardware toevoegen/installeren etc, voer de gevraagde stappen uit
9) alt-tab toets
10) nokia pc suite mag stop gezet worden nadat de connectie met de gsm is geslaagd.
11) In theorie: klik op de deze computer en je zou ge gsm moeten zien
 
HOi Tjoepke,


Bedankt voor je goede uitleg !
Het is allemaal niet erg gebruiksvriendelijk heel die "Nokia cirque" maar we trekken onze plan
met het nodige tijdsverlies (begint heel normaal te worden momenteel)
want niks mag nog simpel zijn en vlotjes verlopen......
Maar dank zij jullie slaan we ons door de technologie chaos wel door....

greaterthan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan