Hoe een MPEG-2 op een DVD gezet krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello, ik wil een MPEG-2 video (die ik eerst geconverteerd heb uit het AVI-formaat) afspeelbaar maken op een DVD-player. De film staat voorlopig op mijn bureaublad. Nero 6 wil het niet doen: herkent het formaat niet, freeware van het internet gehaald doet het ook al niet... Wie weet me te helpen aub?
Beste dank op voorhand,
Marnix[OPLOSSING]
Ik gebruik om een avi formaat te converteren het programma Cocusoft ultimate DVD + video,daar kan ik alle kanten mee uit.
avi is dan omgezet in mpeg.
Deze mpeg convert to dvd Author (cocusoft of een ander programma)
Dan zoals Mik schrijft de verkregen VIDEO_TS bestanden met het gepaste brandprogramma naar de map VIDEO_TS slepen

heb er een prscr van gemaakt,maar ik krijg het hier niet geplakt.
Omzetten en branden met deze.
Alles zit in dit freeware tool.
http://dvdstyler.de/
En
http://www.sothinkmedia.com/movie-dvd-maker/index.htm (niet getest)
Dag, eens te meer heb je me gered, van harte dank!
Ik probeer het uit.

Veel feestgenot en een gelukkig en gezond 2010!!!
Groetjes,
Marnix


[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hello, ik wil een MPEG-2 video (die ik eerst geconverteerd heb uit het AVI-formaat) afspeelbaar maken op een DVD-player. De film staat voorlopig op mijn bureaublad. Nero 6 wil het niet doen: herkent het formaat niet, freeware van het internet gehaald doet het ook al niet... Wie weet me te helpen aub?
Beste dank op voorhand,
Marnix

Denk dat de meeste player zelfs AVI kunnen afspelen op een CD. Waarom je dat omgezet hebt naar MPEG-2 weet ik niet. Je kan evengoed een dvd maken van AVI formaat. Probeer eens in Nero Express met het AVI bestand. Normaal moet dat lukken.
 
Misschien via iso omzetten? hier is al CDBurnerXP. (zie bijlage)....maar in principe zou nero het wel moeten doen. wat loopt er daar mis?
 

Bijlagen

  • cdbxp_setup_4.2.7.1801.rar
    3.9 MB · Weergaven: 122
Hoe groot is je mpeg dan ? als hij minder dan 795mb is kan je deze branden op een 700mb cd als S(uper)vcd, met nero, als je een venster krijgt
over standaarnormen, klik dan op de bovenste balk => standaarnormen uitzetten en doorgaan, de cd zal wel ok zijn.
Als hij meer dan 795mb is raad ik je aan om dvdlab te gebruiken, deze zet je mpg om naar dvd bestanden en kan je die dan branden met nero.
 
The Super Video CD is an advanced form of the Video CD. It usually has better quality and you can fit longer movies on one CD. Only Super Video CD compatible MPEG-2 files (.mpg or .vob) can be burned to these kinds of CDs (the program will automatically check whether a file is compatible and displays a warning message if it is not).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik om een avi formaat te converteren het programma Cocusoft ultimate DVD + video,daar kan ik alle kanten mee uit.
avi is dan omgezet in mpeg.
Deze mpeg convert to dvd Author (cocusoft of een ander programma)
Dan zoals Mik schrijft de verkregen VIDEO_TS bestanden met het gepaste brandprogramma naar de map VIDEO_TS slepen

heb er een prscr van gemaakt,maar ik krijg het hier niet geplakt.
 
Diggi, dank je
Dat ga ik dus ook proberen, als het lukt laat ik het je zeker weten.
Prettige feesten en een gelukkig 2010

Hopelijk lukt het.Misschien nog een tip.
Ik gebruik DVD-RW,als er dan iets mis gaat,dvd wissen en o.k.
Alleen dat de brandsnelheid een stuk lager is,maar op die paar minuten komt het hier niet op aan.
Voor alle tutsen;) prettige feesten en een gezond 2010
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan