Hoe een router installeren op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn dochter heeft bij haar thuis vanaf vandaag internet. Haar provider is academic broadband (onderwijs).

Ze zal nu een router en/of modem dienen te installeren. Het probleem hier is het volgende : de aansluiting van de telefoon (waar de router en/of modem dient te staan) is een tiental meter verwijderd van haar pc. Er kan geen draad worden getrokken. Het moet dus een draadloze verbinding worden.

Ik heb even nagekeken op internet en heb bij diverse merken de handleiding van zulk een router anax modem erop nagekeken en stel vast dat er steeds een kabel dient geplaatst te worden tussen de modem/router en de pc. tevens een kabeltje naar de telefoonaansluiting (dat is normaal). Wat nu indien de pc 10 meter verder staat zoals bij haar?
Kan iemand mij vertellen wat er dient gedaan te worden en welke soort van modem/router er dient aangeschaft te worden?

Dank bij voorbaat,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan toch nog iets anders aanraden :)
Je zet de modem/router naast je, stelt hem in en dan pas sluit je de telefoonkabel aan. De telefoonkabel is niet nodig om alles in te stellen, die is alleen nodig om te testen of je op het internet kan ;)
 
je kan natuurlijk ook een draadloze modem plaatsen,keuze zijn er in overvloed(d-link,linksys,conceptronics enz)
wel moet de pc een kaart bevatten(kan natuurlijk bijgeplaatst worden)voor de modem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan