Hoe kan ik mijn bios-paswoord opnieuw instellen of verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste tuts,

Heb laptop HP550, met passwoord op de bios gezet. Ik kan pc opzetten en dan krijg ik de melding om een passwoord in te geven. Had dit op blank gezet juist ervoren. Dit neemt hij aan doch hij weigert het bij de opstart. Kan ik in de bios met deze ultimate cd dit passwoord verwijderen, zodanig dat ik de verder fouten (op harddisk) kan oplossen??
Is dit systeem geldig vooVISTA???
Kan ik aan de harde schijf om bestanden te redden en weg te schrijven (denk dat harddisk niet goed meer werkt)
Gaat dit allemaal met deze cd???

Zou prachtig zijn, tuts (heb me al rot gezocht naar de bios batterij om deze te resetten, moet wel ganse laptop afbreken vrees ik, bij hp ondersteuning, aan de onderkant kijken en wat vijsjes losdraaien, dikke zever, zit op moederbord vast vrees ik)

grtjes,

Marcel

Kan ik deze cd maken zonder te beschikken over de originele cd van vista, die stonden en staan op harddisk????
 
Beste tuts,

Heb laptop HP550, met passwoord op de bios gezet. Ik kan pc opzetten en dan krijg ik de melding om een passwoord in te geven. Had dit op blank gezet juist ervoren. Dit neemt hij aan doch hij weigert het bij de opstart. Kan ik in de bios met deze ultimate cd dit passwoord verwijderen, zodanig dat ik de verder fouten (op harddisk) kan oplossen??
Is dit systeem geldig vooVISTA???
Kan ik aan de harde schijf om bestanden te redden en weg te schrijven (denk dat harddisk niet goed meer werkt)
Gaat dit allemaal met deze cd???

Zou prachtig zijn, tuts (heb me al rot gezocht naar de bios batterij om deze te resetten, moet wel ganse laptop afbreken vrees ik, bij hp ondersteuning, aan de onderkant kijken en wat vijsjes losdraaien, dikke zever, zit op moederbord vast vrees ik)

grtjes,

Marcel

Kan ik deze cd maken zonder te beschikken over de originele cd van vista, die stonden en staan op harddisk????

dat zijn een hele hoop vragen.

de eerste kwestie is altijd rustig blijven nadenken. dit is inderdaad een cd die je kan branden en die dan op zichzelf kan gedraaid worden ongeacht welke besturing je hebt. je hebt dus ook geen opstartdisks van je besturing nodig ofzo.

je zult inderdaad als het goed is je bestanden en mappen gewoon zien staan.

ik weet niet zo van buiten of er een password cracker/remover in dit pakket zit, dat is in ieder geval wel te vinden online. maar idealiter zou je dus je biosbatterijtje er even moeten kunnen uithalen. met een laptop kan het wat lastiger zijn maar vaak kan je die wel vinden op een makkelijke plaats achter de hdd, onder het toetsenbord of dergelijke.

ik heb deze post van je wel even verzet want die was offtopic hier. probeer steeds een juiste post aan te maken voor de beste hulp.
 
Laatst bewerkt:
de oplossing heb ik je al neer gezet in je andere topic ....


zelfs in de bios settings bij de tap Security
optie Power on pasword heb je de mogelijkheid om het w8woord te verwijderen of te veranderen ...( in jouw geval geef je hier bijv: de naam van je dochter in of je laat deze leeg )
wat je echter niet mag vergeten is om dit dan ook te bevestigen met F10 en Enter
Bekijk bijlage 8138

je dient de bios settings in te gaan bij de tap security...
vervolgens selecteer je de Paswords Options..
er verschijnt een venster met 2 opties neem de onderste " Require Pasword On Restart " en zet deze op Disable
bevestigen met F10 en ENTER
Bekijk bijlage 8137
 
Laatst bewerkt:
ik heb een tooltje gevonden voor het unlocken van hp biossen:' unlock6 '.

INTRODUCTION
UNLOCK6 is a tool that will allow an HP Authorized service partner to clear the password in specific HP notebooks with an OEM BIOS.

INLEIDING
UNLOCK6 is een tool die het mogelijk maakt een geautoriseerde HP-service partner om het wachtwoord te wissen in bepaalde HP-notebooks met een OEM-BIOS.

ik heb het wel in mijn bezit, maar nog nooit uitgeprobeerd!!!

indien je het wenst geef mij een seintje.

grtz.wivy
 
Laatst bewerkt:
ik heb een tooltje gevonden voor het unlocken van hp biossen:' unlock6 '.

INTRODUCTION
UNLOCK6 is a tool that will allow an HP Authorized service partner to clear the password in specific HP notebooks with an OEM BIOS.

INLEIDING
UNLOCK6 is een tool die het mogelijk maakt een geautoriseerde HP-service partner om het wachtwoord te wissen in bepaalde HP-notebooks met een OEM-BIOS.

ik heb het wel in mijn bezit, maar nog nooit uitgeprobeerd!!!

indien je het wenst geef mij een seintje.

grtz.wivy

thanks wivy. nu is het wel zo dat je voor een hp mobo makkelijk op hun site alle mogelijke bios-flash-pakketten kan vinden. dus unlocken is niet eens nodig. en je moet een OEM bios hebben ook voor die tool... de recentste versie van hp bios is 2.44 (een build van 2008)

hou er gewoon rekening mee dat bios flashen of bewerken potentieel gevaarlijk is, dus doe zeker backup van je volledige pc!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan