Hoe start je de Win 8.1 op vanaf de veilige modus ...met gebruik van de F8 toets..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
Hoe start je de Win 8.1 op vanaf de veilige modus met of zonder netwerkmogelijkheden via het gebruik van de F8 toets..

Vanaf de windows 8 heeft Microsoft dit opstarten uitgeschakeld ....
maar hier werd iets op gevonden zodat dit toch mogelijk is !!
Ook voor de Windows 8.1 is dit haalbaar ...
Opgelet ik heb dit niet uitgetest op een UEFI of een Secure boot ...
Dit werd toegepast op een gewoonne bios ... moederbord Acer M2N-CM-DVI


Door eerst een opdrachtprompt op te starten als een administrator
En er de opdracht "" bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy "" ( zonder haakjes ) in te geven ...
En vervolgens op enter te klikken

710048d887-Ashampoo_Snap_2014.06.09_22h32m54s_002_.png


Zie je de melding dat deze bewerking voltooid werd ...sluit de opdrachtprompt af ..

Let op afhankelijk van welke bios je heb zal je moeten nagaan hoe dit onderstaande scherm op te vragen is !!

73ff585dc3-Ashampoo_Snap_2014.06.10_19h24m36s_001_.png


In mijn geval dien ik tijdens het opstarten van de pc eerst herhaaldelijk op de F8 toets te drukken ...
Daarna dien ik op de toets “ Esc” te drukken om vervolgens weer op de F8 toets te drukken..
waarna dan pas het bovenstaande keuzescherm verschijnt ...

Uitleg :
De eerste keer na het indrukken van de F8 toets verschijnt er bij mij een bootkeuze scherm ..

711f677306-Ashampoo_Snap_2014.06.09_22h22m25s_001_.png

Dit scherm klik ik weg met de toets “ Esc “ Waarna ik dus nogmaals op de F8 toets dient te drukken waardoor het volgende keuzescherm verschijnt ..met de veilige modus !

73ff585dc3-Ashampoo_Snap_2014.06.10_19h24m36s_001_.png


Dit is handig indien de pc niet meer goed of kan gestart worden ....


Dit is een aangepaste en vertaalde versie ....het orgineel vind je hier

Aangemaakt op 10/06/2014 door Qtex


Opmerking : het is effe zoeken welke toetsen jij dient te gebruiken ...
Het feit is dat ook dit werkt ...heb het zelf toegepast .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook dit werkt: Win+C > Instellingen > pc instellingen wijzigen > algemeen geavanceerd > opnieuw opstarten > problemen oplossen > geavanceerde opties > opstart instellingen > opnieuw opstarten.
Wel wat ingewikkelder; zonder DOS;
Waarom gemakkelijk doen als moeilijk ook kan...!?
Walter
 
inderdaad Walter ook dat werkt ...
echter dien je er rekening mee te houden dat er een klein verschil is tussen de Win 8 en de Win 8.1 !
zie beiden afbeeldingen hier onder 1tje is van de Win8 en de andere is van de Win 8.1 ( zie jij het verschil )

Ashampoo_Snap_2014.06.10_00h31m48s_003_.png Ashampoo_Snap_2014.06.10_00h29m01s_002_.jpg

*de eerste afbeelding heeft een paar opties meer dan de tweede ...het is dan ook de tweede afbeelding die van de Win 8.1 is !
door het Dos venster toe te passen op de Win 8.1 verkrijg je terug al de andere opties ! (zoals onder de Win 8 ).
 
Goede informatie voor de 8 / 8.1 gebruikers.

Iets anders: MS heeft beslist dat de uitgebreide startknop uitgesteld wordt tot volgend jaar - Windows 9 ?

Beste grten,

Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan