Hallo allemaal
ik wilde win 11 installeren maar krijg dat niet voor elkaar
TPM staat aan
maar UEFI inschakelen wil niet.
kan ik dat via de Bios ook doen , weet iemand hier iets over.
Asus moederbord Prime H310i pro R2.
alvast bedankt voor de moeite.
mvg Mathijs
zo heb ik het kunnen doen komt ook van het net
Converteer MBR naar GPT vanuit Windows 10
Windows 10 heeft zijn eigen tool waarmee we de partitietabellen van onze computer kunnen converteren zonder speciale programma's te gebruiken. Deze tool, genaamd
MBR2GPT, heeft in verschillende versies deel uitgemaakt van het besturingssysteem en alle gebruikers kunnen het zonder problemen gebruiken. Het enige dat we nodig hebben, is een CMD-venster kunnen openen.
Om dit te doen, is het eerste dat we moeten uitvoeren de volgende opdracht, die ervoor zorgt dat alles correct is en dat de conversie veilig kan worden uitgevoerd. Deze opdracht brengt geen wijzigingen aan:
mbr2gpt /validate /disk:[número] /allowFullOS
Zodra deze opdracht is uitgevoerd en alles correct is, kunnen we de conversie uitvoeren door het volgende in hetzelfde CMD-venster uit te voeren:
mbr2gpt /convert /disk:[número] /allowFullOS
Het conversieproces duurt enkele seconden. Als het klaar is, is alles al gemigreerd naar de nieuwe GPT en daarom kunnen we beginnen te profiteren van de voordelen van deze nieuwe partitietabel.
Zoek het schijfnummer op
Het vorige commando vraagt ons om het nummer van de schijf die we willen converteren. En we moeten ervoor zorgen dat we het goed kiezen, als we andere eenheden niet in gevaar willen brengen. Om het gemakkelijk te identificeren, moeten we de volgende opdracht uitvoeren:
diskpart
Eenmaal uitgevoerd, is de volgende stap het vermelden van de schijven, binnen diskpart, om de schijf te identificeren die ons interesseert:
list disk
We zullen het nummer opschrijven van de schijf die we gaan converteren (we onthouden dat ze beginnen te tellen vanaf nul) en dat is alles. We kunnen nu de bovenstaande opdrachten uitvoeren om de conversie uit te voeren