Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb op mijn tweede pc een XP Home Oem versie geinstalleerd met een officiële sleutel. Nu is mijn vraag als ik deze installatie ongedaan maak door bijvoorbeeld over te schakelen naar Linux moet ik deze Home Oem-versie dan binnen een bepaalde tijd terug installeren voor de geldigheid van de sleutel niet te verliezen of is dit tijdloos :vraagteken:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een oemversie is enkel en alleen gedig voor de pc waarbij deze geleverd is. is de pc onherroepelijk defect vervalt uw oem versie. Dus zolang uw pc leeft, maak voor alle zekerheid een image van uw windows c schijf. Zo kan je deze nadien terugplaatsen zonder opnieuw te moeten activeren.
 
Nieuw moederbord is zelfde als nieuwe pc.
Dan is de key normaal niet meer geldig.
Zelfs bij nieuwe schijf kan het activeren problemen geven.
Dat moet dan ook vaak telefonis.
 
Hier zit u in een duistere zone, je kan hier spreken over een herstelling van uw computer. Normaal kan je tot 5 x activeren.
OEM: omschrijving .
Original Equipment Manufacturers (OEM's) zijn fabrikanten van hardware, zoals pc's en handhelds. Voor hen heeft Microsoft een licentieprogramma dat hen toestaat om hun producten aan te bieden compleet gebundeld met Microsoft—software.
Voorgeïnstalleerde software

Software via OEM wordt geleverd met een nieuwe pc. Hij is vooraf door de fabrikant of de integrator geïnstalleerd. Meestal gaat het om Windows, het besturingssysteem van Microsoft. Maar ook andere software, zoals Encarta of de kantoorsoftware Works, is beschikbaar via OEM. De OEM-licentie is een handige en goedkope methode om software aan te schaffen. Ze is echter verbonden met het toestel waarmee ze werd aangekocht. U kunt deze software op precies dezelfde manier upgraden als software die u aankoopt in een doos.
Noch deze software, noch de pc's waarmee hij wordt verkocht, kunnen rechtstreeks bij Microsoft worden besteld. U kunt ze kopen bij de meeste computerwinkels.
OEM-licentie voor de eindgebruiker

Voor de eindgebruiker geeft de OEM-software licentie alleen het recht om de software te gebruiken op de PC waarbij ze is geleverd. De OEM software licentie is onlosmakelijk met het computer systeem verbonden. Een kopie installeren voor bijvoorbeeld thuisgebruik of op een laptop, is niet toegestaan. Bij voorgeïnstalleerde OEM software moet bij de eerste keer dat de pc wordt opgestart, de End User License Agreement (EULA) door de gebruiker geaccepteerd worden. De EULA is een overeenkomst tussen de pc fabrikant en de eindgebruiker. Legale en originele voorgeïnstalleerde Microsoft OEM software bevat een Certificate of Authenticity (COA, echtheidscertificaat) zichtbaar op het device (PC, laptop, etc.) geplakt, en wordt in de meeste gevallen geleverd met installatiemedia en handboeken.
Ondersteuning bij de OEM-software wordt, in tegenstelling tot bij standaardsoftware, niet gegeven door Microsoft, maar door de desbetreffende hardwareleverancier.
 
mag ik dus hieruit opmaken dat wanneer ik op de pc met het nieuwe moederbord telefonisch de lecentie laat actieveren het normaal wel zal lukken???
 
Niet helemaal volgens mij.
Als je exact hetzelfde moederbord gebruikt hebt ter vervanging van het origineel moet het lukken te activeren.
Dan is het een herstelling.
Heb je een upgrade van je moederbord gedaan, dan is meestal het ram en soms ook de processor veranderd.
Dan spreken we niet meer over een herstelling, maar van een andere pc dan de originele en gaat de activatie wel nog telefonis kunnen gebeuren, maar wel mits betaling.
Bel eens vooraf naar Microsoft en leg je probleem eens voor.
Want ik geloof dat je moederbord al meer dan 1x is vervangen.
Ik herinner me er nog iets over van een tijd geleden.
Het probleem is dan ook op dit forum behandeld geweest.
 
Niet helemaal volgens mij.
Als je exact hetzelfde moederbord gebruikt hebt ter vervanging van het origineel moet het lukken te activeren.
Dan is het een herstelling.
Heb je een upgrade van je moederbord gedaan, dan is meestal het ram en soms ook de processor veranderd.
Dan spreken we niet meer over een herstelling, maar van een andere pc dan de originele en gaat de activatie wel nog telefonis kunnen gebeuren, maar wel mits betaling.
Bel eens vooraf naar Microsoft en leg je probleem eens voor.
Want ik geloof dat je moederbord al meer dan 1x is vervangen.
Ik herinner me er nog iets over van een tijd geleden.
Het probleem is dan ook op dit forum behandeld geweest.

klopt inderdaad moederbord is op een maand twee maal vervangen, oorspronkelijk was het een moederbord van Gigabyte en nu MSI K8N Neo4, is tweede maal wel door een zelfde type MSI-bordje vervangen processor en geheugen zijn meegenomen naar deze moederborden
 
er word veel geklest en komentaar gegeven over her dit en her dat , maar er bestaan LEGALE trukjes om dit te om zeilen enne het is de leeuw zelf dit de oplossing geeft ....... enne je moet niks " illegaal " downloaden ... het staat op de cd ;) ;)

lijkt me zeer interessant hier zou ik graag meer over weten :vraagteken:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik werk niet met xp, dus wat er kan of niet kan weet ik niet.
Daarom adviseerde ik even in contact te treden met microsoft.
Het is een groen nummer, kost je niets om eens te bellen.
 
beste , ik vermoed dat je toch even de moeite gedaan hebt om het na te zien , dus gaan we een legale copie van onze xp cd maken

uitvoeren : typ : sysprep ok volg de instukties op het scherm

Moet dit gebeuren met cd in de laden en mijn originele cd is met Sp2 kan ik deze vervangen door eentje die ik van internet heb gehaald met SP3 ik heb wel mijn eigen sleutel???
 
Deze topic word gesloten, is je probleem niet opgelost gelieve een nieuwe bericht te plaatsen.

Reden is dat gabriel geband is door beledigen van een medewerker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan