Status
Niet open voor verdere reacties.
Na installeren Linux Wint is na een perfecte werking de laptop uitgevallen en start niet meer op noch in Wimdows xp noch in Linux. Hoe moet ik rebooten? Wat te doen?
 
Als een goed werkende PC plots uitvalt is dit meestal door een hardware probleem.
Wat er defect is, is moeilijk te zeggen. Vaak bij een laptop is dit een harddisk probleem of door warmte problemen een defecte processor.

Maar om alles uit te sluiten, start eens op met een Live CD met bijvoorbeeld Ubuntu o.i.d.

Nog een vraag wat gebeurd er allemaal nog als je de laptop aan zet ? Zie je een opstartscherm met bios gegevens ?
 
Als een goed werkende PC plots uitvalt is dit meestal door een hardware probleem.
Wat er defect is, is moeilijk te zeggen. Vaak bij een laptop is dit een harddisk probleem of door warmte problemen een defecte processor.

Maar om alles uit te sluiten, start eens op met een Live CD met bijvoorbeeld Ubuntu o.i.d.

Nog een vraag wat gebeurd er allemaal nog als je de laptop aan zet ? Zie je een opstartscherm met bios gegevens ?

Beste Lana,,

Er komt een logo van Intel Centrino en daaronder links F2 toets, het valt weg, computer lijkt te starten, valt buit en herstart met het Intel,logo en herhaald en herhaald en herhaald,.......

Met Linux Minit herstart hij niet.
 
Beste Lana,
heb Ubuntu geïnstalleerd 12.04.5 Lts en computer werkt, bij het installeren melding dat er geen besturingssystemen zijn gevonden dus Ubuntu heeft de ganse harde schijf genomen. Het zij zo, ben tevreden dat er terug leven in zit. Is een update naar 14.04 wenselijk?

Alvast bedankt. Voor de gouden tips.
 
Dan was om één of andere reden de bootsector beschadigd of verdwenen. Dit gebeurd niet zomaar vanzelf, dus was dit niet mijn eerste optie om naar te zoeken. Ik had wel vermeld om eens op te starten met een Ubuntu Live CD.

Uiteraard zou ik versie 14 installeren. Deze versie heeft vele bug fixes en beveiligings updates t.o.v. versie 12
 
Vooraleer te Upgraden naar 14.04 eerst Backup maken van je bestanden, e-mails en programma's , 12.04 verwijderen en 14.04 installeren.
Ubuntu 14.04 op mijn laptop | A.J. Baudrez

Ubuntu 14.04 – Wat te doen na installatie | A.J. Baudrez

heb Ubuntu geïnstalleerd 12.04.5 Lts en computer werkt, bij het installeren melding dat er geen besturingssystemen zijn gevonden dus Ubuntu heeft de ganse harde schijf genomen.

Volgens mij had je een slecht gebrand Linux Mint schijfje gebruikt , daar Ubuntu wel gelukt is.
 
Volgens mij had je een slecht gebrand Linux Mint schijfje gebruikt , daar Ubuntu wel gelukt is.

Dat lijkt mij niet na de openingszin: "Na installeren Linux Mint is na een perfecte werking de laptop uitgevallen ".

Uiteraard als er al wat belangrijke data aangemaakt is, eerst Backuppen, maar het betreft hier een gloednieuwe install dus zoveel kan dit nou ook weer niet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan