HP Paviliion DV7-6150eb netwerkproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

coureurke

Gast
Ik heb een HP Paviliion DV7-6150eb gekocht voor mijn studies aan de hoge school maar helaas heb ik een heel vervelend probleem.
Mijn netwerkverbinding valt steeds uit (op kamer en in woonkamer waar de router staat). Wanneer ik op mijn bureau zit met de laptop heb ik soms ontvangst maar wanneer ik op mijn bed kruip (nog geen 2 meter verder) heb ik totaal geen internet meer. Weet er iemand wat ik kan doen want ik weet er geen raad meer mee..

PS, dit is mijn 2de laptop (eerste is binnengedaan en ik heb een nieuwe gekregen) maar de problemen blijven.
Indien ik met een andere laptop op mijn kamer zit heb ik uitstekend internetverbinding (ook met een HP G72)

Tom
 
Probeer eens een ander kanaal. Hiervoor moet je even in het configscherm van de router duiken door het IP adres in te tikken. Het beste kan je dit bedraad doen omdat je zegt dat de ontvangst slecht is. Dus http:// en dan het IP van de router.

Het kan namelijk zijn dat de buren op hetzelfde kanaal zenden en dit kan natuurlijk storen.
m.a.w. jouw zender in de router wordt dan weggedrukt door die van de buren, waardoor je de router van de buren beter ontvangt, maar deze kan jij door de beveiliging natuurlijk niet gebruiken.
 
Bedankt voor het antwoord maar helaas is het niet de oplossing.
Ik heb gedaan zoals u zei maar het werkt nog niet. (ik had het vorige keer met andere laptop ookal geprobeerd).
Als ik ping naar mijn router heb ik altijd time out's. Zelfs als ik in de keuken (2 meter van de router (Belkin N+)) ben, heb ik geen internet, alleen als ik met laptop naast router ga. De wachtijden zijn ook altijd lang indien ik eventjes verbinding heb, soms is het 3 ms maar dan kan het ook zijn 10ms.. Dit is redelijk lang..
Van de 4 pakketjes dat verstuurd worden, zijn er altijd 1 of 2 pakketjes die verloren gaan..
Ik heb nu ook de driver geupdate (van de site) maar nog geen enkel verschil.
 
heb je de draadloze modem van telenet of heb je een vaste modem gekregen en hangt de router op deze modem met een kabel
indien je dus een draadloze modem gebruik van telenet heb je de router niet nodig !!!
http://onlinesupport.telenet.be/content/hoe-moet-ik-mijn-wireless-modem-instellen

indien je de vaste modem heb , dan heb je deze verbonden aan je draadloze router en dien je de instellingen van je router aan te passen aan het mac andres van je modem
 
Laatst bewerkt:
we zijn overgeschakeld naar Fibernet, dan krijg je een nieuwe modem met netwerkkaart in om zo ook draadloos te werken vanop de modem. Er waren altijd problemen daardoor en nu hebben we terug een gewone modem, de standaardmodem dus.
De router hangt met een kabel aan de modem en zo werk ik draadloos.
 
Dat weet ik niet, de router is een Belkin N+ 2234F8. Maar het ligt aan de laptop zelf denk ik? Andere hp's hebben wel internet op mijn kamer, buiten mijn laptop..
 
op de hp site worden er namelijk verschillende draadloze drivers aangeboden , het zou namelijk kunnen dat je dus de verkeerde ingebruik heb ...


» Broadcom Wireless LAN-driver voor Microsoft Windows 7
2011-01-20 , Versie:5.60.350.23, 43.62M
Dit pakket bevat de drivers voor het Broadcom Wireless LAN die nodig zijn ter ondersteuning van de geïntegreerde Broadcom Wireless LAN-adapter in de ondersteunde notebookmodellen met een ondersteund ...

» Intel Wireless drivers, Intel PROSet en My WiFi voor Microsoft Windows 7
2011-04-08 , Versie:14.0, 95.23M
Dit pakket bevat drivers en Intel PROSet voor de ondersteunde Intel Wireless LAN-adapters. Intel PROSet omvat Intel "My WiFi" functionaliteit. Het pakket is geschikt voor ondersteunde notebooks met ...

gebruik je de desktop ook draadloos want je zei ""Ik werk volledig draadloos hier thuis.""
 
Laatst bewerkt:
das ook niet nodig ...1 tje is genoeg .. en indien je ook bluetooth wenst te gebruiken dien je die dan ook te nemen ...
dus verwijder alle drivers nadat je deze Broadcom Wireless LAN-driver voor Microsoft Windows 7 heb opgehaald ..
herstart ..na de herstart installeer je dan de Broadcom Wireless LAN-driver voor Microsoft Windows 7 die je op het buraeu blad heb opgeslagen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan