HP Pavilion dv 6000 en geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mr. Cannibale

Gast
Ik bezit dus een laptop HP Pavilion dv6000 die oorspronkelijk voorzien was van 2 x 512 geheugen en besturingssysteem windows vista.

Bon, wat heb ik me al beklaagd dit gedrocht gekocht te hebben.

Maar, nu had ik het lumineuze idee om het geheugen uit te breiden en kocht me dus 2 latjes van 2 GB om zo over een geheugen van 4 gig te beschikken en dit met de hoop op wat meer snelheid.

Wat is nu het geval, als ik deze 4 gig insteekl start de laptop wel op maar ik krijg zwart beeld en verder niks meer.

Steek ik maar 1 latje van 2 gig in plus 1 v&n 512 dan start de laptop wel normaal op.

iemand raad hoe ik hem aan de praat krijg met deze 4 gig of is dat zowiezo te veel voor deze laptop????

bedankt voor de goiuden raad van Tante Tuts



[OPLOSSING]Max 2 gig dus niets aan te doen, slotje erop and bedankt voor de medewerking [/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt:
Het maximum aan geheugen hangt af van de BIOS. Ik heb hier een Comaq Pressario 1716EA met een Phoenix Bios kan Maximum 1G aan.
De Bios upgraden zou misschien kunnen maar is een zeer delicate zaak! Als het mislukt bye bye pc!!!
 
Het maximum aan geheugen hangt af van de BIOS. Ik heb hier een Comaq Pressario 1716EA met een Phoenix Bios kan Maximum 1G aan.
De Bios upgraden zou misschien kunnen maar is een zeer delicate zaak! Als het mislukt bye bye pc!!!

tja, het is mss wel wat delicaat, maar niet onoverkomelijk. ik heb zelf onlangs vastgesteld dat ik een zeer oude bios had ( 1.11 ) en heb die probleemloos geupdate naar 2.44
 
Hier heb je al een link naar HP:
Zoekresultaten voor producten
Deze pc bestaat in 3 uitvoeringen, kies de juiste uit,Kies XP of ..., Select software and drivers, BIOS ( .exe file) en volg de instructies op.
Een verdere beschrijving van de BIOS-update:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00786013.pdf
Wat het effekt is van de update is me nog onduidelijk voor het ogenblik. Ik heb het vermoeden dat het GEEN effekt zal hebben op het geheugen.
Kontakteer HP via de site zou ik zeggen, dan ben je zeker!
grtz.wivy
 
Mag ik even vertellen dat een Biosupgrade niet altijd even veilig is?
Geheugen bijstoppen is uiteraard verschillend bij moederbord tot moederbord.

Maar opgelet, de meeste mensen denken dat geheugen bijsteken te pc versnelt, het dubbele dan hoe het is maar dat klopt helemaal niet zo.

Alles hangt ook af van de kloksnelheid en pentium enzo. uiteraard voor Vista is 2 GB aanbevolen.

Maar waarom geen format en XP erop? XP werkt perfect met 1 GB

Yveske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan