HP photosmart 3180 werkt niet meer met navul kleureninktpatroon.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Beste,
ik weet, dat dit geen echt computerproblemen is, maar voor mij is het wel een probleem.
Ik gebruik sinds twee jaar een HP photosmart C3180 en print tamelijk veel, dus vul ik elk nieuw inktpatroon tweemaal alvorens een nieuwe te nemen.
Sinds een maand had ik de kleureninktpatroon voor de eerste maal gevuld en mijn printer werkte normaal tot gisteren: hij weigert te printen, op het scherm verschijnt het bericht " dit inktpatroon moet vervangen worden" , en op de printer flikkert het oranje lichtje naast " printcartridge controleren ". Dus op een of andere manier moet de fabrikant mijn inktpatroon kunnen controleren??
Wat ik tot nu gedaan: proberen offline te printen: geen oplossing, ik heb het origineel afdakplaatje overplakt: geen oplossing.Kl.=nr 343, Zw.= 338.
Kent er iemand een kunstgreep om dit probleem op te lossen?
Dank bij voorbaat,
koekoek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk niet dat het controle van HP is. Mag trouwens wettelijk niet dat controleren. Ik zou maar de printkop vervangen. Het gebeurt zelfs al eens met nieuwe printkop dat ge foutmelding krijgt. Heb zelf geen HP maar weet het van de verkopers.
 
Beste Mik,

Kan ik zelf de printkop vervangen na aankoop bij de leverancier, of is het beter het apparaat bij de leverancier te doen?Technisch heb ik twee linker handen!!!
Vragen: wat gaat dat kosten en een tijdlang mijn printer moeten missen. Als het werkelijk de printkop is, is misschien een nieuwe eenvoudige printer voordeliger? (meestal zijn twee inktpatronen meegeleverd)

Dank voor uw reactie,

Koekoek
 
Printkop vervangen heb ik nog niet zelf gedaan.
Bij mijn oude epson kon dit zelfs niet, dat verschilt van merk tot merk, Mik, ik hoop dat jij het antwoord hierop kent.
Ik wil wel even meegeven als je een andere printer neemt (vandaag of binnen een paar jaar) eens een laserprinter te overwegen.
Voor foto doen die nog ietsje onder wat kwaliteit betreft, maar ze zitten al heel dicht bij de inkjet, het poeder (voor de toners) zou wel goedkoper zijn dan de inkt voor inkjet, als je echt zeer veel print is het met een lazerprinter vaak voordeliger.
Maar deze info is wel lichtjes gedateerd.
Kijk het eens na voor je kosten maakt aan deze printer.
 
Bij een Hp mag je zelfs 3 linkerhanden hebben om de printkop te vervangen. Kijk gewoon welk type je nodig hebt. Gan naar een computerwinkel/of andere winkel en koop die tooner (kleurenintpatroon). Als je de tooner van een hp vervangt, vervang je ook de printkop. Dus je schrijft dat ge de tooner gevuld hebt. Als je hem gevuld hebt, dan heb je hem er terug moeten insteken. Dus steek de nieuwe in de plaats van de oude. Eerst eens lezen want je zal een klevertje moeten verwijderen. Meer houd het niet in. Maximaal 5 minuutjes als je het zelf doet.
 
Laatst bewerkt:
Beste Mik en Nijltjetweety,

Inderdaad de printkop zit op dit soort van inktpatroon, heb een andere gekocht en in het apparaat en het probleem is opgelost.

Van harte dank,

Koekoek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan