Hardware HP Victus 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn gloednieuwe HP Victus 16-e0548nd - 488M1EA liep na amper 4 weken gebruik tijdens een spelletje muurvast.
Geen beweging meer in te krijgen. Ruim vier weken geleden naar Paradigit (winkel) terug gestuurd. Nog steeds geen vooruitzicht
wanneer hij gerepareerd is. Klantenservice HP weet van niks en zegt dat het wel goed komt. Dat hoop ik dan maar.
Heeft iemand toevallig een soortgelijke ervaring met de Victus 16? Alle drivers en win 11 had ik geupdated.
Ik neem aan dat dit een hardware mismatch van deze laptop betreft.
 
hoeveel en welke Firewalls heb je wand er mag maar 1 aanstaan staan op uw pc er heb je er 2 dan kan dit de oorzaak zijn heb je een antivirus met een Firewall dan zet je deze even uit gaan naar Windows Defender Firewall en zet deze ook even uit nu gaat je naar de antivirus met de Firewall en deze zet je terug aan
soms is dit de oorzaak niet altijd
 
Een laptop die geen krimp meer geeft, altijd een hardware probleem. Kan echt vanalles zijn. Enige wat je kan doen tijdens garantie is deze inderdaad terugsturen. En hopen dat de verkoper een goeie service naverkoop bied. Maar als je weinig of geen feedback krijgt na 4 weken, is het iemand dat service niet hoog in het vaandel draagt. Het zal waarschijnlijk wel goedkomen, maar wanneer...

Firewall en antivirus heeft hier totaal niets mee te maken.
 
Bedankt voor jullie reacties. Met mijn oude laptop heb ik op het net gezocht naar alle mogelijke pogingen om de Victus 16 te reanimeren,
F11 ook geprobeerd, er bewoog niks aan de laptop. Ik heb bij Paradigit geïnformeerd naar de voortgang. Het bleek dat er een onderdeel besteld was en dat men daarop moest wachten. Kan nog wel een week duren!! Vermoedelijk het mainboard volgens de klantenservice. De Victus 16 is nu ongeveer net zolang in reparatie als dat ik hem in bezit had. Pfff...Raar dat ik nergens een vergelijkbaar geval kan vinden op het net.
 
Pleister op de wond: Paradigit (Nederland) heeft mij een andere gelijkwaardig laptop met korting aangeboden. De Victus16 had meer problemen blijkbaar. Geen HP deze keer maar de Acer Aspire 7 A715-42G-R326
Mooie oplossing. Moet wel wachten tot en met Maart. Goede service, Paradigit kon ook niet voorzien dat HP hier een steek heeft laten vallen.
 
Begrijp ik het goed dat u een ander toestel moet kopen, waarop u korting krijgt?
Ze kunnen inderdaad niet voorzien dat er hardware problemen opduiken aan een toestel, maar in zulk geval gaan ze normaliter datzelfde toestel kostenloos laten herstellen door HP. Dat is garantie. En indien HP hem niet kan herstellen, moet (of gaat) HP hen een nieuw toestel moeten voorzien.
Maar u een ander toestel aanbieden (met korting), ... is toch niet de normale manier van handelen mijn mening.
 
bij betalen voor een nieuwe !! ,ik zou gewoon mijn geld terug vragen en zelf op zoek gaan naar een andere laptop, ik weet dat het wel soms aan doet in welke winkel je een pc koop, ik heb ooit in de eldi een hp gekocht na een maand deed de DVD player het niet meer. ze hebben een nieuw player opgestuurd gestuurd deze deed het naar een aantal maanden ook niet meer, het lang dan aan de laptop mijn volgende laptop heb gekocht bij coolblue met deze is 5jaar oud en werk nog steeds en heb hem zelf de ram geheugen van 8 GB naar 16GB kunnen uitbreiden en nu draaid hij op Windows 11
 
HP kon blijkbaar de Victus 16 niet op korte termijn repareren. Ik heb zelf op de site van Paradigit gezocht naar een alternatief in hun uitgebreide collectie.
De Acer Aspire 7 A715-42G-R326 voldoet aan mijn wensen maar was 100€ duurder dan de defecte HP Victus. Paradigit nam die 100€ voor hun rekening.
Dus ik happy, wel jammer dat ik geen backup van mijn werk op de HP heb kunnen veilig stellen. Shit happens.
 
Dus ik happy, wel jammer dat ik geen backup van mijn werk op de HP heb kunnen veilig stellen. Shit happens.
zoals onze Piet Huysentruyt zegt:

1645116849183.png


' wat hebben we geleerd, één: '

een backup nemen is verdomd handig ...

S6 me de nieuwe aanwinst!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Even ter verduidelijking om de 7 dagen maak ik een backup van mijn werk en ook meteen de hele ssd met Aomei.(prima programma)
Maar omdat de HP plotseling muurvast liep, kon ik dus ook niets meer doen. Dus de werkzaamheden van de laatste 7 dagen heb ik verloren.
Backups zijn inderdaad echt een must!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan