Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ken daar weinig van. Bij maat is ingebroken verleden week .Zijn pa is allerlei sloten aan't plaatsen.+,hij gaat weldra naar Thailand op reis.
Ik heb hem gezegd dat er alarmen zijn die je opbellen als een bewegingsmelder iets merkt .Dus niet meteen de politie maar eerst jouw(of andere).
En er was een raam boven open gezet, naar 't schijnt een extra vluchtroute. En hoofdschakelaar elektrik was ook uit gezet.
Bij mij hangt zelfs een lamp en die gaat los door de slaapkamerdeur als ik mijn arm uitsteek,een vervelend ding.
 
Echt veel kun je hiertegen niets doen . Die dievenbendes dat zijn georganiseerde misdaadbendes . Je maat zijn pa mag zijn sloten vervangen zoveel hij wil, die criminelen hebben hun gerief hoor .
Ik heb hem gezegd dat er alarmen zijn die je opbellen als een bewegingsmelder iets merkt .Dus niet meteen de politie maar eerst jouw(of andere).

Hallo, er word ingebroken in uw huis . Hij antwoord dan, OK, ik ben in Thailand , kun je even aan de inbrekers vragen of ze een dagje geduld hebben, ik heb niet onmiddelijk een vliegtuig .
 
Kan je inderdaad nietveel tegen doen. Heb zelf ook een alarm met melding naar GSM. Zelfs al gaat het alarm af, de buren liggen daar niet wakker van. Letterlijk en figuurlijk. En ja, je wordt op de hoogte gebracht... maar wat dan...?

Een alarm dat rechtstreeks de politie verwittigd kan/mag niet in Belgie. Dit gebeurd altijd via een meldkamer van het bedrijf dat het alarm geplaatst heeft of onderhoud. Enkel zij mogen/kunnen eventueel de politie verwitigen bij inbraak. Maar dan moet je uiteraard een maandelijkse of jaarlijkse bijdrage hiervoor betalen.
 
Inderdaad de uitleg klopt van DDragon . Wat wel mag als het alarm een geluidssignaal maakt,is zelf de politie verwittigen wat sneller zal werken . De melding komt eerst bij de bewakingsfirma en die gaan dan de politie verwittigen, of indien zoals DDragon citeert zelf mensen van de bewaking zenden als hiervoor betaald word .
En hierbij moet opgelet worden . Als de politie wat te dikwijls moet uitrukken omdat het alarm niet goed werkt en valse melding geeft je eerst een verwittiging zal krijgen en bij herhaling men een forse boete kan krijgen als aan het probleem met de alarminstallatie niets werd verholpen. (Vals alarm).
 
Gsm alarm noemt zoiets en daar zit een simkaart in.
Ik weet niet of de elektrik uitvalt of die differentiëel . De draad van het buitenlicht was niet volledig doorgeknipt. Je zag het koper van de 2 draden(niet onderbroken) om kortsluiting te maken denk ik.
Zo'n gsm alarm is toch beter als niks denk ik.De ouders of ik kan dan evtl een kijkje gaan nemen.
En nu ze weten dat er 2 oldtimers staan komen ze mss terug.
 
plaats 1 van de volgende tekens aan de ramen of aan de voordeur ...
Ashampoo_Snap_2015.10.29_00h05m31s_001_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan