IE8 werkt niet meer op Medion pc met W7 besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Beste, om onverklaarbare reden start IE 8 niet meer op. Het opstartscherm verschijnt maar direkt is er een mededeling dat zegt "Explorer werkt niet meer" en dan de gebruikelijke tekst" "naar oplosing zoeken" maar er gebeurt verder niets.
Er staat ook een programma op dat iMesh heet en dat is er niet af te krijgen. Is dat geen tracker vorr allerlei malware?
Dank op voorhand voor ondersteuning.
JDR
 
Dit zou inderdaad een virus kunnen zijn of andere zooi. Installeer even een virusscanner en laat die scannen. Voor malware en dergelijke raad ik spybot aan.
 
"Explorer werkt niet meer" heeft niet rechtstreeks iets te maken met Internet Explorer. Het is het explorer process van Windows dat faalt.
Aanleiding kan een falende component zijn waarmee IE werkt. Probeer eens volgende; Ga naar Control Panel, Internet Options - tab: Programs. Manage add-ons clicken. Dan krijg je een lijst met alle IE add-ons die geinstalleerd zijn op je systeem. Laat even weten welke dit allemaal zijn en welke actief staan. Alle overbodige add-ons gaan we dan disablen om uit te sluiten dat daar het probleem zit.

Je zou ook in de windows application of system logging kunnen zien waar het foutloopt.
Control panel - Administrative Tools - Event Viewer.
Daar dan filteren op fouten en kijken naar de tijd waarop je die melding krijgt.
 
Hallo DDragon80,
Ik heb ondertussen IE 9 geïnstalleerd maar dat werkte ook niet. Dan heb ik in bureau-accessoires-systeemwerkset-explorer opstarten zonder invoegtoepassingen, mijn browser kunnen opstarten. Bij Micosoft heb ik dan een fix gevonden en klaar was kees.
Bedankt
voor je verwijzing naar de add-ons want dat was dus het probleem. Weet echter nog niet hoe het probleem is kunnen ontstaan.
 
zal dat nakijken,het is een pc van iemand anders en moet bij hem de geschiedenis gaan nakijken. Ik hou je op de hoogte.
Jdr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan