Ik heb hulp nodig om mijn PC opnieuw te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Ik wil mijn PC formatteren en opnieuw installeren.
Wat moet ik doen om mijn drivers te behouden?
Hoe ge ik het best te werk?

Alvast bedankt,
Kris
 
Waarom wil je je drivers behouden?
Je kan ze toch allen opnieuw downloaden normaal gezien?
Dan heb je meteen de nieuwste versie van alles...

zorg wel dat je je netwerkkaart driver hebt vooraleer je formatteert, anders zal je niet meer op internet kunnen...
 
wel ik zou zeggen zeker doen ....... met een of ander progje ( zie Ivan ) alle drivers opslaan op cd en niet noodzakelijk als iso ....spreek van ondervinding .... voor de laatste dagen , dus je kan die ook bewaren voor later .... je weet maar nooit ..... mijn sisteem kom niet op internet .... dus de cd met alle drivers erop was meer dan welkom
ook zeker te doen is system 32 - en system te copieren het kan een gouden ei zijn :duimop:
 
wel ik zou zeggen zeker doen ....... met een of ander progje ( zie Ivan ) alle drivers opslaan op cd en niet noodzakelijk als iso ....spreek van ondervinding .... voor de laatste dagen , dus je kan die ook bewaren voor later .... je weet maar nooit ..... mijn sisteem kom niet op internet .... dus de cd met alle drivers erop was meer dan welkom
ook zeker te doen is system 32 - en system te copieren het kan een gouden ei zijn :duimop:


Dit gebeurt meestal met recente pc waarvan de ondersteuning voor de chipset ontbreekt in xp, ik heb dat ook in xp, niet in vista, de recente hard word in vista beter ondersteund.
Heb je geen recoveryschijfje dat bijgeleverd was bij je pc?
Over die netwerkdrivers had speciall het ook reeds, dat klopt, is voornamelijk een xp probleem.

Waarom download je niet de recentste drivers van de maker zelf en brand die op een schijfje.
Neem 2 rw schijfjes, die bewaren beter dan cd-r.
En als er nieuwere drivers uitkomen zet je ze gewoon opnieuw op de cd's.
Let wel bij het downloaden dat je de juiste drivers binnenhaalt voor xp, meestal 32 bit drivers.
de 64 bit versie zijn alleen voor windows xp x64.
 
Laatst bewerkt:
Drivers van je werkend versie back-uppen met de Tool:WinDriversBackup Personal Edition terug te vinden op: A+ Freeware - Utilities - Backup

Wordt ook aangeraden door BARTPE en is voorlopig de laatste betaalvrije versie.

Drivers vinden voor de hardware is monnikkenwerk, zopas VISTA-Hardware omgezet in XP dit heeft me uren en dagen gekost.Probleem 99,75% opgelost "één hardwarekaart NIET gevonden op XP".PC draait zeer vlot op een paar onbekende foutmeldingen (VISTA-Hardware), wodt opgelost met de tijd!!?! WiVy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan