Windows 10 Ik zou Corel Paintshop pro willen verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik zou Corel Paintshop pro willen verwijderen. Vind echter nergens een uninstal of mogelijkheid om te verwijderen. Het gaat om Corel PaintShop Pro 2020 v22.1.0.43 x64 Portable.
Heb dit ergens als proef opgehaald maar kan het niet verwijderen. Staat niet bij programma's en ook nergens anders te vinden.
Wie weet een mogelijkheid om dit volledig te verwijderen?
 
Lees dit eens en Revo free werkt niet goed met 64bits software, heb je de pro versie voor nodig.

En in W10 staat de lijst met software die je via de uninstaller ervan prima kan verwijderen, dient goed gekeurd te zijn door Microsoft.
En laat die er nu niet bijstaan.... Dit is toch het eerste dat je doet als het ook niet in Revo te zien is.
 
En toch begrijp ik niet als je een portable versie wilt gebruiken, deze aangeeft dat er al een versie aanwezig is.
Nooit meegemaakt en in principe kan dit ook helemaal niet omdat een portable versie geheel standalone draait zonder ook maar iets in Windows of andere standaard installatie mappen o.i.d. te plaatsen. Ook in het register zal niets komen te staan van een portable versie.
Het enige wat de portable versie van PaintShop Pro doet is een Data map aanmaken in de map waar het programma zelf staat.

Draai de portable versie eens vanaf een USB stick. Is dan wel wat trager, maar wat gebeurd er dan ?
 
@Mik vanwaar heb jij deze portable versie dan want als ik hierop zoekt op het net word de download van deze rar file tegen gehouden .. mogelijk dat er iets niet juist is in deze versie ..
*het zijn geen zuivere sites die deze portable versie beschikbaar stellen .. heb jij deze portable ooit wel eens gebruikt ..
indien niet denk ik eerder aan een mogelijke verdachte software die zich voor doe als "PaintShop " ..
 
Portable versies zijn zelf te maken met bepaalde software. Meestal is dit niet legaal. Op Spotnet worden ook regelmatig portable versies aangeboden.
Het is dus mogelijk om van de meeste legale of illegale software een portable versie te maken.
Verder ga ik hier geen uitleg over geven omdat dit dan illegale info zou worden.

Ik gebruik regelmatig zelf ook legale portable versies dat dan op USB stick staat. Als ik ergens eens op locatie bepaalde software moet gebruiken op een pc dan heb ik alleen een USB stick bij me en hoef dan niet zelf te sjouwen met een laptop die dan onderweg ook weer makkelijk gejat kan worden.
Nadeel is dat werken vanaf USB stick vele malen trager is dan dat je een programma hebt geïnstalleerd.
 
Ik wil helemaal geen portabele gebruiken. Nu staat er een portabele op maar is niet wat ik wens. Deze gaat over Corel Paintshop pro. Deze zit niet in de weg.
Wat ik wil is een CorelSuite er op zetten. Die geeft aan dat er nog resten van een vorige installatie zijn. Met Total Commander 2 restjes gevonden maar kan ze niet (ook niet als administrator) verwijderen.
 

Bijlagen

  • Corel.JPG
    Corel.JPG
    12.2 KB · Weergaven: 124
Laatst bewerkt:
Die bestanden doen verder niets.

De proefversie wil nog steeds niet?

Kijk eens of deze wat kan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan