Imac Herinstalleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey allemaal,

Ik heb hier een oudere imac staan die ik wens te herinstalleren naar de fabrieksinstellingen.
Maar niets lukt hier...
Zowel niet via een cd als via alt+R of Windows+ R ( Windows toetsenbord )
Hij wilt niet in de herstel modus...
Ik heb geen mac toetsenbord, dus ik gebruik een gewoon azerty toetsenbord met usb.

Ik heb al meerdere dingen opgezocht zoals dat het toetsenbord in de meest rechtse usb poort moet zitten etc...
Maar niets helpt...

Het betreft een imac van 2010.

Ook heb ik reeds een imac schijf gedownload en gebrand met het programma Transmac zoals er online veel te lezen is, maar dit werkt ook niet...

Ook vind ik nergens in de mac zelf terug hoe ik hem naar fabrieksinstellingen zet....

Hopelijk kan iemand me helpen?


Alvast bedankt,

Groetjes, Bart
 
je weet toch dat je de combi toetsen pas dient te gebruiken bij het verschijnen van apple logo .
*ik zou zeggen lees het volgende eens na https://www.laptopmag.com/articles/reset-mac


Hallo,

Dankjewel voor de zéér snelle reactie.
Ik heb het al geprobeerd voor ik hem aanzette, en ook wanneer ik het " apple" geluid hoor.
Maar ik zal het even proberen vanaf het apple logo.

Bedankt alvast,

Ik laat weten hoe het afgelopen is.
 
Ik zou het eens met een Apple toetsenbord proberen en dan de Command en R toets gebruiken.

Ik vrees dat ik dat inderdaad zo eens moet proberen...
Want ik heb het ooit al eens met een macbook gedaan, en dat lukte wel.

Dus ga ik op zoek naar een Apple toetsenbord die ik ergens even kan lenen.

Moest het toch niet lukken met een origineel toetsenbord, zal ik terug een post openen ( indien deze gesloten wordt )


Allebei bedankt voor de snelle reacties.


Groetjes, Bart
 
Een van de mogelijkheden is ,een tweede pc die je effe mag lenen beiden moeten ingelogd zijn, ga naar programma's,kies hulpprogramma's,Migratie- assistent, geef aan goede pc bevel alles naar defecte pc over te zetten, nadien maak je van herstelde terug nieuwe via een wachtwoord en loginzet pc uit ,daarna opnieuw aan ,druk op Command en R dan moet hij normaal aan zijn herstel beginnen (je bent er wel een paar uurtjes mee bezig)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan