Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een image bestand van 8GB en zou dat willen op dvd zetten, maar mijn dvd zijn maar 4.7GB.
Hoe kan ik dat oplossen . Mijn dvd is een toshiba dvdw hd ts-l802a ata , kan ik daarmee double layer dvd branden ?Kan ik dat bestand op pc zetten zonder te branden op dvd ??


[OPLOSSING]Hallo,
Heb een dvd van8.4 GB gekocht en alles werkt[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan bv nero of alcohol120% gebruiken om een image te maken
Je kan helaas een image niet op 2 dvd los branden.
Hangt er vanaf, wat voor image, en eens gemaakt..., niet meer, dan zal je een nieuwe moeten maken.
Er zijn wel degelijk programma's die één image op verschillende schijven kunnen wegschrijven (denk aan een recovery-image van een hardeschijf, maar ook van filmDVD's)
 
Hallo,

Ik heb een image bestand van 8GB en zou dat willen op dvd zetten, maar mijn dvd zijn maar 4.7GB.
Hoe kan ik dat oplossen . Mijn dvd is een toshiba dvdw hd ts-l802a ata , kan ik daarmee double layer dvd branden ?Kan ik dat bestand op pc zetten zonder te branden op dvd ??

Zonder problemen, DVD kopen van 8,4Gb. Noemt Dual-layer. Iedere normale brander zou hiermee overweg kunnen.
 
Dat staat in de documentatie die meegeleverd word.
Lees die goed door, en kijk of er bij write (schrijven) melding is over dual layer (DL)
Hier is wat ik vond:

Hij kan het


Maar hieronder kan hij het niet:

Alleen bij read staat er DL bij vermeld.
Mogelijk gemaakt door Google Documenten
Ook was er een paar jaar terug een discussie, ik heb er een paar stukjes uit vertaald.

2 jaar terug was er een topic over op Engelstalig forum.
laptop's Toshiba DVDW/HD SD-L802B super multi drive.
Toshiba sprak over formware upgrade mt firmware van een ander model, nl firmware for a different drive (TS-L802A),

Als je van iemand een schijfje kan lenen om te testen, hier al vast een linkje
firmwareupgrade1
firmwareupgrade2

En nog een lijstje van dvd die DL aankunnen
http://www.lastfirmware.com/docs/Ritek_CompCharts/080509RITEK85ASLIMB.pdf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan