E-mail In OUTLOOK-Office365 komt een ongewenste map uit de lucht gevallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid

Hoe komt in ‘s hemelsnaam een Franstalige map in Outlook terecht, met submappen in Nederlands en Engels ? Ik heb die ‘Boite de réception’ nooit aangemaakt.
Die map is helaas onmogelijk te verwijderen

1680180284047.png



Ik heb bij dezelfde account tevens de échte map Postvak IN die normaal werkt en veel meer berichten bevat


1680180322934.png
 
Oplossing
Nadat mijn account@telenet.be opnieuw werd geïnstalleerd is de 'Boite de Réception' naar het hiernamaals.
Deze procedure doe ik niet alle dagen en daarom tracht ik de richtlijnen op de website Telenet te volgen.
Het onderstaande venster is voor mij steeds verwarrend omdat de term " bijhorende wachtwoord" niet expliciet is.

1680687238116.png


Vriendelijk dank aan allen die meehielpen.
Door het connecteren van die account op een franstalig toestel.
Ik draai hier mijn Outlook op diverse PC's, sommige NL en sommige ENG en heb ook dat fenomeen, zij het niet op de Inbox.
 
@PhilipV
Het probleem gaat niet over talen. Het probleem gaat over het feit dat een pseudo 'Postvak In' verscheen uit het niets.
Daarin zijn niet dezelfde mappen getoond als in de echte Postvak In. Het het aantal berichten verschilt ook.

Ik heb trouwens geen enkel Franstalig toestel.
 
Laatst bewerkt:
@PhilipV
Het probleem gaat niet over talen. Het probleem gaat over het feit dat een pseudo 'Postvak In' verscheen uit het niets.
Daarin zijn niet dezelfde mappen getoond als in de echte Postvak In. Het het aantal berichten verschilt ook.

Ik heb trouwens geen enkel Franstalig toestel.
Ik heb ook geen franstalig toestel maar er komt wel degenlijk een Franstalige installatie in voor.
Bekijk is met revo uninstaller of dit inderdaad zo is.
 
En toch blijf ik bij mijn uitleg ... iemand (niet noodzakelijk jij) heeft je account aangemaakt en geconnecteerd vanop een toestel waarop een franstalige Outlook draait.

Reden dus om je zorgen te maken en je paswoord te wijzigen.

De oplossing of opkuis nadien is simpel als je tenminste IMAP draait ipv. POP3
Nl. verwijder ook zelf je account en maak hem dan opnieuw aan.
 
Ik heb ook geen franstalig toestel maar er komt wel degenlijk een Franstalige installatie in voor.
Bekijk is met revo uninstaller of dit inderdaad zo is.
Niet helemaal : niets met de installatie te maken op je PC en dus ook niet te zien met REVO.
Dat zijn mappen die de server doorstuurt en de server stuurt die door in de taal van de client op dat moment.
Als ik op één en dezelfde account aanlog met een NL-talige Outlook én daarna met een ENG-talige, heb ik ook alle server gebaseerde mappen van mijn account in die talen.

Het verschil in inhoud is er omdat de mails worden geplaatst in de mappen van de taal in gebruik op het moment van ontvangen of versturen.
 
En toch blijf ik bij mijn uitleg ... iemand (niet noodzakelijk jij) heeft je account aangemaakt en geconnecteerd vanop een toestel waarop een franstalige Outlook draait.

Reden dus om je zorgen te maken en je paswoord te wijzigen.

De oplossing of opkuis nadien is simpel als je tenminste IMAP draait ipv. POP3
Nl. verwijder ook zelf je account en maak hem dan opnieuw aan.

Klopt volledig. Of de taalinstellingen in Windows zijn ergens met franstalig azerty kb gemixed... zo'n dingen vallen niet zo op.
 
Niet helemaal : niets met de installatie te maken op je PC en dus ook niet te zien met REVO.
Dat zijn mappen die de server doorstuurt en de server stuurt die door in de taal van de client op dat moment.
Als ik op één en dezelfde account aanlog met een NL-talige Outlook én daarna met een ENG-talige, heb ik ook alle server gebaseerde mappen van mijn account in die talen.

Het verschil in inhoud is er omdat de mails worden geplaatst in de mappen van de taal in gebruik op het moment van ontvangen of versturen.
philip wat ik zeg klopt wel. ( zie screenshot)

1680429163104.png



op mijn andete pc staat windows 11 NL met office 2021 pro NL en heb nooit een engelse versie van office geinstalleerd of hij gebruikt het om de toetsenbord instelling (us) nodig te hebben?? (wat DDragon80 al opmerkte)
 
Dat is naast de kwestie van de mappen in de inhoud van de mail-account.
Dat is inderdaad zo, ook hier ... ik heb maar één installatie uitgevoerd (ENG) en dan de taal-plugin (NL) geinstalleerd.
Dan lijkt het in de apps-overzichten alsof je 2x maal hebt geinstalleerd, maar eigenlijk verwijst die 3,40 Gb naar precies hetzelfde schijfbeslag op je toestel, nl. Office Pro 2021. Beetje slordigheidje van MS in de weergave.

1680429852094.png


Dat is allemaal volledig naast de problematiek die TS hier aankaart, maar kom ...
 
Via synchronisatie maakt Microsoft zijn programma’s tegenwoordig interactief met elkaar.
Zo kan bijvoorbeeld van de Skype gesprekken een back-up in een map van Outlook aangemaakt worden. Probeer eens of je de ongewenste map offline kunt verwijderen. Indien die map nadien automatisch terug aangemaakt wordt zul je moeten uitzoeken welk programma of welk toestel gesynchroniseerd is met jouw computer.
 
In de ongewenste map zijn nu alle submappen en de eventueel aanwezige berichten verwijderd op de normale manier in Outlook 365
Die actie heeft geen invloed gehad op Postvak In en onderliggende items.
Alleen die ongewenste map staat er nog. Die is is niet verwijderbaar.
Ik zal morgen mijn account@telenet.be verwijderen en opnieuw aanmaken. Dat zal dan wel in orde geraken.
 
Nadat mijn account@telenet.be opnieuw werd geïnstalleerd is de 'Boite de Réception' naar het hiernamaals.
Deze procedure doe ik niet alle dagen en daarom tracht ik de richtlijnen op de website Telenet te volgen.
Het onderstaande venster is voor mij steeds verwarrend omdat de term " bijhorende wachtwoord" niet expliciet is.

1680687238116.png


Vriendelijk dank aan allen die meehielpen.
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan