Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
Hoe kan ik deze Inactieve items opruimen. ;) Is dit op de zelfde wijze als in Windows XP. ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe het in XP gedaan word weet ik niet, ik heb die overgeslagen.
Als je in dat venster van je afbeelding gewoon klikt op het pictogram van je keuze kun je direct kiezen hoa het geselecteerde pictogram zich moet gedragen.
Zo te zien heb je meer pictogrammen dan nodig (te zien aan de scrollbalk rechts)
Je kan om minder pictogrammen te hebben (en prestatiewinst te boeken) het aantal programma's die opstarten ook verminderen.
Ikzelf merk het grootste verschil met de sidebar uit te zetten bvb.
Je opstartprogramma's beheren kan je via start en rechtsklik op 'deze computer
kies eigenschappen
Kies nu onderaan links 'prestaties.
Nu kan je kiezen om je opstartprogramma's te beheren.
Programma's die je minder dan 1x per dag of per week gebruikt zet je uit.
Het programma zal dan iets langer nodig hebben de 1e keer dat je het activeert, maar het zal niet storen telkens je de pc opstart.
 
Hoe het in XP gedaan word weet ik niet, ik heb die overgeslagen.
Als je in dat venster van je afbeelding gewoon klikt op het pictogram van je keuze kun je direct kiezen hoa het geselecteerde pictogram zich moet gedragen.
Zo te zien heb je meer pictogrammen dan nodig (te zien aan de scrollbalk rechts)
Je kan om minder pictogrammen te hebben (en prestatiewinst te boeken) het aantal programma's die opstarten ook verminderen.
Ikzelf merk het grootste verschil met de sidebar uit te zetten bvb.
Je opstartprogramma's beheren kan je via start en rechtsklik op 'deze computer
kies eigenschappen
Kies nu onderaan links 'prestaties.
Nu kan je kiezen om je opstartprogramma's te beheren.
Programma's die je minder dan 1x per dag of per week gebruikt zet je uit.
Het programma zal dan iets langer nodig hebben de 1e keer dat je het activeert, maar het zal niet storen telkens je de pc opstart.

de sidebar is inderdaad een zware last voor je cpu en gebruik je best niet. HJT analysten zoals onze Rosty hier zullen je dat ook bevestigen, meer nog, sommige progs gaan hem bestempelen als spy of ad. En verder beperk je best het opstarten van progs als je ze niet dagelijks gebruikt. your uninstaller heeft een tab om je opstartprogs eenvoudig te beheren ( is wel geen freeware )
 
De oplossing van verwijderen inactive items - Vista

De oplossing van verwijderen inactive items - Vista

De oplossing zelf uitgeprobeerd en met succes uitgevoerd.

Voer eerst deze bijlage uit. Maar de computer zeker niet terug opstarten, eerst nog een bijkomende handeling uitvoeren.

Volg deze zoals hier beschreven.

1 Nu druk je de knoppen ctrl+alt+delete in en je klikt op taakbeheer starten, er opent er een nieuw venstertje Windows Taakbeheer.
2 selecteer het tabblad processen en klik op explorer.exe aan, klik nu op proces beeindigen.
3 klik nu in de menubalk op bestand, kies nieuwe taak en tip enkel explorer zonder exe en klik op OK.
4 nu hoeft je alleen nog te herstarten en eindelijk ben je van die vervelende pictogrammen af. En klaar is Kees.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede tip.
Deze mag gerust bij de tips en truks staan wat mij betreft.
Ik had er nog niet zo naar gezocht.

PS: Antwanneke, ik heb hier pctools anti virus, ad-aware, malwarebytes anti malware, super antispy, advanced windows care die ik regelmatig laat lopen, nooit last van de sidebar.
Ik gebruik wel startup delay voor de overige programma's wat te vertragen zodat enkel de sidebar opstart bij aanmelden.
Nergens last van.
Het opstarten gaat sinds startup delay (op het forum te vinden) ça 20 à 25 seconden sneller.
Door de sidebar uit te zetten had ik maar ça 10 à 15 seconden winst.
Hier staat dat ding dus altijd aan.
Voor te gaan werken kijk ik toch even op de pc, dan kijk ik nog even of het nog vriest (om te beslissen of ik met de motor dan wel met de auto ga werken.
Maar goed, genoeg offtopicgeklets, dit maar even om te zeggen dat er niet enkel nadelen aan de sidebar vastzitten voor mij.
 
De oplossing zelf uitgeprobeerd en met succes uitgevoerd.

Voer eerst deze bijlage uit. Maar de computer zeker niet terug opstarten, eerst nog een bijkomende handeling uitvoeren.

Volg deze zoals hier beschreven.

1 Nu druk je de knoppen ctrl+alt+delete in en je klikt op taakbeheer starten, er opent er een nieuw venstertje Windows Taakbeheer.
2 selecteer het tabblad processen en klik op explorer.exe aan, klik nu op proces beeindigen.
3 klik nu in de menubalk op bestand, kies nieuwe taak en tip enkel explorer zonder exe en klik op OK.
4 nu hoeft je alleen nog te herstarten en eindelijk ben je van die vervelende pictogrammen af. En klaar is Kees.

Dus is opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan