inloggegevens/wachtwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Om direct met de deur in huis te vallen: bestaat er zoiets als een "bestand" waar W10 je wachtwoorden en inlognamen bewaart en dat gekopiëerd en teruggezet kan worden na een "schone installatie" ?
 
kijk eens bij referentiebeheer...
klik start en scrol naar de map systeem...
open de map systeem en open het (oude) configuratiescherm …
klik op referentiebeheer en hier zie je dus de web referenties als ook de Windows referenties vermeld staan …
* het is hier echter niet mogelijk om deze gegevens te exporteren naar een bestand..
**het is ook niet mogelijk deze gegevens in te zien indien je een Lokaal (administrator) account gebruikt zonder een wachtwoord..
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Bedankt Albertjan, maar kan ik nog een kleine toelichting krijgen ? Achterhaalt dit programma de reeds opgeslagen wachtwoorden of dien je die allemaal eerst nog eens in te voeren ? In het eerste geval lijkt me dit een super ding ! Bedankt voor de tip in elk geval.
 
gibsonmil;n231365 zei:
Bedankt Albertjan, maar kan ik nog een kleine toelichting krijgen ? Achterhaalt dit programma de reeds opgeslagen wachtwoorden of dien je die allemaal eerst nog eens in te voeren ? In het eerste geval lijkt me dit een super ding ! Bedankt voor de tip in elk geval.

Neen , ge kunt geen reeds opgeslagen wachtwoorden terug vinden , als je ingelogd bent in LastPass en ge logt in op dit forum bijvoorbeeld ,dan zal hij vragen om het wachtwoord op te slaan en zo gaat dat op elke website waar dit nodig is , hij genereert ook zelf wachtwoorden of helpt formulieren invullen , het hoofdwachtwoord dat je moet onthouden om in lastPass in te loggen , daar maak je beter een wachtzin is veel gemakkelijker te onthouden . Bijvoorbeeld : mijneersteautohadeenrodekleur .
 
J.W.;n231345 zei:
Met "recall.exe" kun je alle wachtwoorden op uw pc zichtbaar maken.

https://www.computeridee.nl/downloa...oren-wachtwoorden-en-programmasleutels-terug/

Het duurt wel een heel tijdje eer ie alles uitgespit heeft, maar dit programma is hèt !! Alles visueel + de gegevens kunnen zelfs geëxporteerd worden, en dat is wat ik zocht. Herhaalde dank.
NB. Ik haalde een redelijk oude versie van Spotnet en deze deed het eveneens heel goed. Misschien haal ik wel de (beperkte ?) trial versie op via jouw link.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan