Inpassen Time capsule binnen bestaande PC 's - Mac - Ipad2 en Vista Laptop conf..

Status
Niet open voor verdere reacties.
HI, Ik heb een draadloos modem - router EPC 3925 van Ziggo en daarmee "praat'een Laptop (Vista), een Desktop (XP), een IMac en een IPAD 2 probleemloos naar en van internet, inclusief Mail.
Nu heb ik een Time Capsule gekocht en deze wil ik inzetten als spin in een lokaal netwerk tussen deze 4 gebruikers en dus niet via het Time Capsule naar Internet (Reden ik heb al een Modem-router van de kabelleverancier en ik mag dat niet vervangen door een simpel modem met een koppeling naar Time Capsule (Zo zou het moeten zijn, maar dat mag niet van Ziggo; Ik krijg geen simpel modem van hun; hun policy is nu dat iedereen krijgt gratis de EPC 3925.
Hoe moet ik Time Capsule nu configureren om samen met de aanwezige PC's en MAC een Backup sysyteem / Ext. Harde schijf en als intelligente printer switch voor alle systemen.
Al deze opties zijn aanwezig in de Time Capsule functionaliteit, inclusief USB poort voor de printer.
Mogelijk moet ik nog aanvullende informatie geven!
Alvast bedankt, Jo van Mulken
 
Voor zover ik het begrijp wil je al je toestellen laten communiceren via de Apple Time Capsule? En je provider gebruikt een Cisco EPC 3925 als gateway.
Oplossing: Laat deze EPC 3925 staan als gateway en sluit de Apple Time Capsule bedraad aan op de Cisco EPC 3925. Configureer al je client toestellen om te communiceren via de Apple Time Capsule. Maak hiermee dus op zen interne LAN kant een intern netwerk. Voorzie de Externe interface op DHCP. Deze gaat zen instellingen dus krijgen van de Interne kant van de Cisco EPC 3925, welke je gateway is naar het internet. Nadeel is dat je dubbel NAT gebruikt om naar buiten te gaan maar dat zou wel moeten werken.

Dus: Internet <-> (cable) Cisco EPC3925 (internal NIC - Wired 1of4) <-> (external NIC - Wired) Apple Time Capsule (internal WiFi, wired) <-> Clients

Indien je ergens niet aanuit raakt of vast zit, vraag gerust meer uitleg...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt DDragon80, voor je oplossing, echter ik wil iets anders voorstellen:
Mijn Windos Pc's (XP - Desktop en Vista Laptop)en mijn Apple IMAC en Ipad 2) communiceren via het bestaande Ziggo WIFI Modem- Router EPC3925 met internet.
Mijn Time Capsule wordt accesspoint /"Server"in mijn "Lokaal netwerk" niet echt zul verder op zien, want ik wil alleen maar communiceren met het Time Capusule via elke PC en MAC, maar ik hoef geen koppeling tussen MAC en PC's (Daar hebben te veel mensen slechte ervaringen mee en ik heb het ook niet nodig voor wat ik beoog.
Ik koppel aan de USB poort van Time Capsule een 2 of 4 poorts 2.0 HUB en sluit hierop aan een Printer die iedere deelnemer gebruikt via het FIFO mechanisme (First in - First out) en dit is te vergelijken met een intelligente auto printer switch, dewelke een basis functie van Time Capsule is.
Op de andere poort van de HUB sluit ik een Ext.Harde schijf aan en geformateerd als FAT (MAC en PC compatible) en op deze schijf kan elke deelnemer zijn data kwijt (Folders 1, 2, 3 en mogelijk 4 voor te schrijven) en te lezen door iedere deelnemer.
Ik definieer op mijn IMAC, Time Capsule, via Time Machine, als mijn IMac backup schijf.
Ik denk zelf dat dit zou moeten werken en er geen dubbel acties worden uitgevoerd.
Mogelijk is dit flauwekul en dat mag je gerust zeggen in geval van.
Alvast bedankt Jo
Ps. Ziggo kent het principe van router na router en nog wel draadloos ook, maar dan moet je wel als 2e router een gespecificeerde Ziggo router pakken en die heb ik niet en wil ik ook niet.
 
Als ik het goed begrijp is de Ziggo WiFi modem een Cisco EPC3925?
Router na router kan met elk product, maar natuurlijk wil je provider een graantje meepikken in zo'n geval. Dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken.
Verder wil je de weg naar internet enkel via die modem (cisco?) laten gaan en een intern netwerk via die Time Capsule? Dit zou waarschijnlijk ook wel kunnen maar dat moet ik nog eens van dichtbij bekijken, zal voor deze avond zijn vrees ik.
Let wel, je Default Gateway zal altijd via de Cisco moeten lopen dan... je gaat extra routeringen moeten bijzetten voor intern verkeer denk ik.
 
Beste,
Ik heb net je setup nog eens nader bekeken en heb je voorstel ook eens onder de loep genomen.
Er is echter één toestel waar ik niet voldoende informatie van vind en dat is de Time Capsule. De handleiding beschrijft nergens hoe het netwerk kan geconfigureerd worden. Dus ik neem aan dat we dit als een black box moeten behandelen. Ik stel voor dat je het opzet zoals in men eerste antwoord. Dus alle clients en apparaten laten verbinden met de Time Capsule, en deze zen WAN (internet kant) wired verbinden met een LAN uitgang van je ECP3925.

Anderzijds kan je volgende proberen naar aanleiding van jou voorstel, al kan ik de werking niet bevestigen daar de informatie van de Time Capsule niet terug te vinden is.
In deze situatie verbind je een wired LAN poort van je CISCO ECP3925 met een LAN poort op je Time Capsule. Op voorwaarde dat je de Time Capsule zen intern LAN subnet in hetzelfde subnet zit als de dat van de ECP3925 (192.168.0.0/24?). Indien je deze zen DHCP range ook aanpast in dit subnet lopen deze 2 in hetzelfde netwerk.
Dus bijvoorbeeld; ECP3925 LAN DHCP range 192.168.0.2 - 192.168.0.50. ECP3925 Management IP is 192.168.0.1. Management IP adres Time Capsule bijvoorbeeld op 192.168.0.99 en zen DHCP range op 192.168.0.100 - 192.168.0.150. Dit allemaal op voorwaarde dat het subnet van beide toestellen staat op 255.255.255.0!
Let er ook op dat je WiFi netwerk aan dezelfde/gelijkaardige voorwaarden voldoet. DHCP range mag nergens overlappen en opletten met de management IP adressen. En alles moet in hetzelfde subnet zitten! Gebruik ook nooit het laagste en hoogste adres (192.168.0.0 en 192.168.0.255). Ook 192.168.0.254 mag niet gebruikt worden in deze situatie, mogelijk een extern gateway adres...
 
Laatst bewerkt:
Beste DDragon80,
Ik heb nog niet kunnen proberen wat je voorgesteld hebt.
Reden: Ik heb van mijn XP PC de Videokaart stuk (Fan die heel raar deed, qua geluid) en heb een nieuwe besteld.
Die krijg ik morgen of overmorgen en dan kan ik dus beginnen met de zaak te configureren.
Toch heb ik nog een Vraag: Kan de Time Capsule Router ook draadloos met de EPC3925 worden verbonden?
Reden: AP-punt en mijn EPC 3925 is op de benedenverdieping en alle andere toestellen, inl. Time Capsule is op de 1e verdieping van mijn huis.
Ik heb al alle routing mogelijkheden van een lange UTP kabel tussen EPC 325 en Time Capsule bekeken, maar dat wordt boor en breekwerk en daar is mijn wederhelft sterk op tegen en omdat zij de baas in huis is moet ik deze optie laten vallen of minimaal uitstellen tot deze zomer als we de schilder op bezoek krijgen.
Het Time Capsule opstellen naast de EPC 3925 gaat wel, maar dan verlies ik mijn Printer als USB uitgang op het Time Capsule, terwijl ik ook van plan was om zoveel mogelijk toestellen via UTP te koppen aan het Time Capsule, zodat ik geen dramatisch snelheidsverlies krijg op mijn internet draadloze communicatie. Een laatste mogelijkheid is om TIme Capsule helemaal niet met internet te verbinden, maar als accesspoint tussen mijn PC's en de Mac en IPad.
Groetend en alvast bedankt Jo van Mulken
 
Om te starten heb ik nog een vraagje voor jou. Gebruik je nog een appart Access Point gekoppeld aan de EPC3925? Zoja, merk/type?
Ik heb in men vorige post 2 situaties aangehaald. De situatie die ik je aanraad en welke zou moeten werken heb ik ook beschreven in men eerste posting hier. De andere piste verdergaand op jou voorstel kan ik niet garanderen dat dit mogelijk is daar de handleiding van de Time Capsule niet alle informatie beschikbaar stelt. In dit geval gebruik je enkel het interne netwerk van de Time capsule welke je verbind aan het interne netwerk van de EPC3925. Hier zet je dus alles in hetzelfde subnet (192.168.0.0/24) zodat alle toestellen verbonden met de EPC3925 ook kunnen communiceren met alle toestellen verbonden met de Time Capsule.

Dus om enkele vragen rechtstreeks te beantwoorden. Ik acht de kans klein dat je die Time Capsule draadloos zal kunnen verbinden met de EPC3925. Je zou dan de Time Capsule zen draadloos netwerk moeten kunnen instellen als Wireless Bridge Client ofzo. Maar dan ga je geen andere clients hier draadloos mee kunnen verbinden. En ik vermoed dat deze functie trouwens ook niet mogelijk zou zijn op dit toestel.

Snelheid van je netwerk. Afhankelijk van je internet provider gaat je snelheid ongeveer rond de 30Mbit/s zitten. Een draadloos netwerk IEEE 802.11g kan 54Mbit/s aan, wat dus in de lijn ligt met je internet verbinding.
Je zou je connecties met de Time Capsule bedraad willen zodat je geen snelheidsverlies hebt met internet? Maar je wilt wel zen communicatie met de gateway (EPC3925) draadloos verzorgen? Spreekt elkaar een beetje tegen. Maar zoals ik net aangaf zal dat geen bottleneck zijn, tenzij je er het maximum uit wilt halen.

Ik zou bij men initiëel voorstel blijven (met dubbel NAT). Want ik vrees dat je anders het geheel onnodig complex gaat maken en de kans bestaat zelfs dat het niet mogelijk is om veel in te stellen ivm netwerk op die Time Capsule. Aangezien er niets in zen handleiding van terug te vinden is. Dit houd wel in dat je de EPC3925 en de Time Capsule bedraad moet verbinden.

Laat eventueel ook even weten wat er op die Time capsule in te stellen is ivm bedraad en Wireless netwerk. Eventueel met enkele screenshots.
 
Beste DDragon80,
Het heeft even geduurd voordat ik opnieuw reageer, maar ik heb pas sinds enkele dagen mijn PC XP computer gerepareerd en had ook een voedingsprobleem met mijn Vista Laptop.
Alles werkt nu weer en ik heb mijn Time Capsule - XP -Vista-Netwerk-verbindingingsproblemen met de Cisco-Modem/router (Internet) opgelost.
1. Ik heb via het huis electriciteitsnet d.m.v. een 2-tal homeplug adapters een "Ethernet"- connectie van de Cisco Modem / Router LAN - poort naar WAN - poort van Time Capsule,incl. 2 korte Cat 6 kabels natuurlijk. (Snelheid 130Mbps, dus maximaal wat ik via Ziggo kan)
2.Time Capsule LAN 1 met cat 6 ethernet kabel verbonden met mijn IMAC en TC- LAN 2 identiek met mijn XP Desktop PC
3. Time Capsule via de IMAC en Airport Utility geconfigureerd als Backup device voor mij n IMac en via Time Macine mijn eerste backup gemaakt en dit gebeurt dus nu real time.
4. Time Capsule in Bridge mode gezet en printerdeling geactiveerd en verbonden met internet als WIFI device.
5. Lokaal netwerk gemaakt via ethernet met TC- XP - IMAC.
6. Vista PC draadloos verbonden via TC als gast op het lokaal netwerk (Zonder de timeout van 24 uur te hebben geactveerd, dus blijvend)
7.Mappen geselecteerd op XP PC en gedeeld onder een nieuwe netwerkmap gezet, idem op Vista laptop.
8. Imac via smb commando's verbonden met het IP - Adres - Lokaal van XP en het WIFI - IP-adres van de Vista Laptop.
Dit werkt allemaal voortreffelijk.
Wat niet werkt zijn 2 zaken:
1. Voor mijn DCP all in one printer is er geen (werkende) Apple driver en wat het nog erger maakt; TC kan alleen maar fungeren als intelligente printer switch op de USB poort, maar de functies Scannen - Kopieeeren, Faxen van mijn Borthers all in one printer, worden niet gesupport.
2. De Ipad 2 kan geen extern geheugen claimen op de TC omdat het programma Airdrop (Benaderen van Apple Draadloze devices) niet aanwezig is op een Ipad.
Hij kan wel printen via TC en Airprint, maar dat heeft geen zin, zie probleem 1.
Een Apple Printer of een door Apple geteste printer van HP, lexmark, etc. isn mij veel te duur voor de beperkte funcionaliteit die ze daarvoor leveren.
Dus ik heb mijn all in one printer weer gekoppeld aan mijn XP Desktop en kan wel vanaf de Vista -laptop en het Netwerk printen en natuurlijk ook vanaf mijn XP desktop.
Ik dank je voor je hulp en wil de dicussie als maximaal mogelijk geslaagd: Sluiten.
Dank ook aan PCtuts.
Groeten van Jo van Mulken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan