Status
Niet open voor verdere reacties.
wil Vista installeren op mijn pc, vooreer heb ik de Vista Ultimate versie met SP1 geprobeerd door hem eerst te installeren in Virtualbox dit liep perfekt, maar nu ik hem op mijn pc wil installeren en de dvd in het dvdstation steek en de pc terug opstart blijft de pc hangen bij de keuze die je onderaan in het scherm krijgt om op te starten van CD. Als ik de installatie-Dvd in het station steek als XP draaid krijg ik dit scherm te zien en mag ik er dus toch van uit gaan dat het een opstart dvd



of niet???
 
Op sommige pc kan het 5 tot 10 minuten duren voor er iets veranderd.
Perfect normaal.
Ik moet hier ook meer dan 5 minuten wachten terwijl het lijkt of de opstart blijft hangen.
Gewoon wat langer blijven wachten.
En als het niet lukt kan ik je wel wat downloads geven die veilig zijn.
 
Doet hij het goed als je opstart met een nieuwe machine in virtual box, dan moet je pc er ook mee kunnen starten.
Je schreef trouwens al "bij de keuze die je onderaan in het scherm krijgt om op te starten van CD".
Dan start hij op van de dvd als ik het goed begrijp.
Wel raar, bij mij komt dat steeds bovenaan mijn scherm, dan een toets indrukken binnen de 5 tellen.
Of snap ik je uitleg verkeerd?
In ieder geval moet je genoeg plaats hebben op je harde schijf.
Met minder dan 40 gig kan het lang duren eer vista er vrede mee heeft, dat heb ik al ondervonden.
Heb je een bootloader geinstalleerd? die kan soms ook storen als je vista installeerd.
Meestan worden deze ook overschreven.
 
Hij doet het inderdaad goed als ik hem opstart in Virtualbox, starten van cd komt bij mij onderaan in het infoscherm te staan, ik heb geen bootloader geinstalleerd daar XP Home momenteel nog het enige besturingssysteem is dat is geinstalleerd. Schijf is ingedeeld in twee partities die samen nog een capaciteit hebben van 220 GB dus zou genoeg moeten zijn. Heb daarnet nogmaals geprobeerd om op te starten met de installatie cd in het dvd-station en bleef een tijdje hangen bij starten vanaf cd en daarna starte XP gewoon verder op???
 
Misschien de partitie die je wil gebruiken wegdoen, die kan beschadigd zijn.
't is raar.
En wat doet de compatibiliteitscheck?
 
heb net nogmaals met de installatie dvd getest op virtualbox en daar is alles oke dus kan het normaal ook niet aan mijn dvd-station liggen dacht ik, de vista check was goed er zouden geen problemen zijn met mijn pc om vista te intalleren en wat de partitie betreft ik kom nog niet tot een keuze te maken of maakt dit niet uit???
 
Het kan zijn dat de partitie die je wil gebruiken slecht is aangemaakt.
Ze kan bvb schrijfbeveiliging hebben door een instelling, of als "hidden" gemarkeerd staan, dan gaat het niet.
Beste even wegdoen met xp of met het programma dat die partitie gemaakt heeft.
En beste meer dan 40 gig groot nemen.
Desnoods zou ik in jouw plaats de xp partitie wat kleiner maken (wel opletten voor dataverlies).
 
de partitie die ik hiervoor had voorzien is 121 GB groot moet ik deze gewoon verwijderen en dan bij de installatie van Vista kiezen voor de vrije ruimte of moet ik deze verwijderen en dan een andere partitie aanmaken???
 
Als je zover geraakt kiezen voor vrije ruimte in vista.
Ik bedenk net nog iets.
Gebruik je een usb toetsenbord?
Ik had hier eens een pc die geen usb bordje zag via het bios.
Ik drukte op een willekeurige toets zoals gevraagd, en ik had net hetzelfde fenomeen als jij nu hebt.
Het kan gewoon een instelling zijn in het bios.
Zet in je bios numlock bij opstarten op 'on'.
Het lampje van numlock moet branden voor je moet een toets indrukken om te starten van dvd.
 
heb geen usb toetsenbord en het lampje van de numlock brandt dus dat alles schijnt dan toch normaal te zijn. Zal eerst partitie eens verwijderen en dan zien of er iets gebeurd, maar ik kom eigenlijk nog niet tot het punt dat ik moet kiezen waar ik vista wil installeren???
 
Uw dvdspeler staat toch als firstboot ingesteld?
Het nadeel bij Vista ;er moet heel veel uitgepakt worden,hoe meer geheugen, hoe vlugger uw pc kan gaan installeren.Bij oudere pc kan dit een tijdje in beslag nemen.
Anders gewoon c formateren, XP home mag normaal geen upgrate probleem hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan