installatie Windows7 herkent geen dvdspelers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Windows7 Utimate over Vista gezet. Nu zijn mijn dvd spelers niet meer te vinden. Drivers (NTI) moest ik bij installatie verwijderen. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?[OPLOSSING]
Beste Broere69 en nijltjetweety,

Bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen hoe mijn probleem op te lossen.

De oplossing voor het probleem is in dit geval het verwijderen van NTI Drive Backup! 4, vanuit de softwarelijst. Hiervoor het volgende gedaan:

- Klik op Start -> Configuratiescherm -> Klassieke Weergave -> Programma's en onderdelen.

- Type rechtsboven in het zoekvakje van de softwarelijst NTI.

- Het programma NTI DVD maker kwam met Windows Live naar boven. NTI heb ik verwijderd.

Na een herstart kwamen de dvd-spelers weer beschikbaar.

De oplossing heb ik gekregen van Microsoft Product Support Services. Ere wie ere toekomt.

Groet en nogmaals dank.

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doe eens ne clean instal van windows 7 maar backup wel eerst je gegevens ,
dan opstarten met dvdondersteuning dan de HD waar vista opstond of windows 7 die formateren en dan instaleren.

Normaal moet dit werken ,zo niet doe eens een nieuwe firmware van je dvdschrijver of dvdrom.
 
De update checker geeft niets te updaten aan. Dus daar los ik het niet mee op. Bedankt voor de reactie. Nog een ander idee?
 
Broere69 bedankt voor je reactie. Maar het eerste deel van je reactie is voor mij te "gevorderd".

Voor wat het tweede deel betreft zal ik proberen de firmware te achterhalen.
 
Sata of pata?

Met start / zoeken / sata
krijg ik geen treffers

Als ik hetzelfde doe met zoekwoord pata krijg ik wel treffers. Ik begrijp dat het antwoord op jouw vraag dan moet zijn "pata". Ik heb geen idee wat dat betekend, maar zal met mijn harde schijf te maken hebben?
 
je kan die firmware achterhalen door te weten welk merk het is van de dvdshrijver of dvdrom door onder apparatenbeheer te kijken of de case te openen en dan het model nr en dan naar de site van de fabrikant te gaan.anders als je al weet welk merk kan ik die wel zoeken voor je.
 
Bedankt broere69,

Ik kom op:
1) Atatpi DVD W DH16W1P ATA Device
2) HL-DT-ST DVD-ROM GDR8164B ATA
3) HL-DT-ST DVDRRW GSA-2166D USB Device (externe LG Lightscribe dvd)

Kun je hier iets mee?
 
Voor je deze doet kijk eens of ze in apparatenbeheerstaan met een vraagteken erbij ?
Zo ja moet je die driver automatic laten zoeken om een nieuwe driver online je zal wel zien anders als het niet lukt kan ik je wel helpen via msn of zo hulp op afstand of via teamviewer.
Eerst dat checken staan ze er niet tussen dan kan je deze doen kan ook in de bios zijn.
LG HL-DT-ST GDR-8164B
HIER

HL-DT-ST DVDRRW GSA-2166D

HIER
 
Bedankt broere69,

Ik kom op:
1) Atatpi DVD W DH16W1P ATA Device
2) HL-DT-ST DVD-ROM GDR8164B ATA
3) HL-DT-ST DVDRRW GSA-2166D USB Device (externe LG Lightscribe dvd)

Kun je hier iets mee?

Het is dus een gewone ata dvd.
Wat vaak helpt bij vista en windows 7 is om gewoon de brede platte kabel (met 40x2 aders, deze is ca 6 cm breed meestal) op een andere plaats aan te sluiten.
Maar sluit daarvoor eerst de pc af.
Trek de stekker uit het stopcontact en druk meerdere x op de knop waarmee je de pc normaal aanzet om de spanning er af te laten.
Sluit de dvd aan op de andere aansluiting van de platte ide kabel, of als je moederbord 2 aansluitpunten heeft voor deze kabel, neem dan het andere aansluitpunt.
Als je de pc nu opstart moet vista het apparaat automatis detecteren.

Driverupdate zal meestal zeggen dat de meest geschikte driver reeds geinstalleerd is omdat de ondersteuning van deze apparaten vanuit windows zelf komt. (zie de tip van broere)

PS: bij vista stonden de apparaten er bij lijkt me, het BIOS staat dan toch goed dacht ik.
Of heb je daar in zitten veranderen?
 
Laatst bewerkt:
NijltjeTweety,

Zegel van de PC heb ik verboken ... en kast open gemaakt.
Ik heb de brede kabel los gekoppeld. Er zitten aan de brede kabel twee stekkers die elk in een ingebouwde dvd-speler gaan. Ik heb ze beide losgekoppeld. PC opgestart, daarna weer PC afgesloten, kabels weer op dezelfde manier gekoppeld aan de dvd-spelers en opgestart. Geen wijziging.

Broere69
Ik heb in apparaatbeheer de spelers opgezocht en gevonden. Bij beide staat een uitroepteken. Bij het online zoeken naar software, krijg ik de mededeling dat er geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat is gevonden en dat de beste stuurprogramma's zijn geinstalleerd.

Overigens vind ik het vreemd dat ik dezelfde problemen ondervind met mijn externe LG dvdspeler/brander. Of is dat niet zo vreemd?

Je suggestie om via msn contact te leggen lijkt mij zeer welkom. Ik kan ook met skype communiceren. Hoe doen we dat verder?
 
Beste Broere69 en nijltjetweety,

Bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen hoe mijn probleem op te lossen.

De oplossing voor het probleem is in dit geval het verwijderen van NTI Drive Backup! 4, vanuit de softwarelijst. Hiervoor het volgende gedaan:

- Klik op Start -> Configuratiescherm -> Klassieke Weergave -> Programma's en onderdelen.

- Type rechtsboven in het zoekvakje van de softwarelijst NTI.

- Het programma NTI DVD maker kwam met Windows Live naar boven. NTI heb ik verwijderd.

Na een herstart kwamen de dvd-spelers weer beschikbaar.

De oplossing heb ik gekregen van Microsoft Product Support Services. Ere wie ere toekomt.

Groet en nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan