Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb hier een oud pc'tje staan om te formatteren maar als hij na het formatteren en de bestanden gekopieerd heeft van xp en hij terug opstart voor de eerste keer krijg ik telkens volgende voorgeschoteld.
1: om op starten van cd druk op een toest...(wat normaal is)
2: om opnieuw op te starten druk ctrl-alt-del
Aangezien ik niet terug wil opstarten van cd om installatie verder te zetten kies ik dus voor ctrl-alt-del maar dan kom ik telkens terug bij die keuze's uit.Doe ik niets dan blijft het daar gewoon hangen.
Eerste keer dat ik dit meemaak.Zou het iets met bios instellingen te maken hebben ?
 
Dat zal niets opbrengen.
Ga in je bios en neem cd rom als first boot, erna als neem je weer je hardeschijf als first boot.
 
Dat zal niets opbrengen.
Ga in je bios en neem cd rom als first boot, erna als neem je weer je hardeschijf als first boot.
Deze lukt niet.Als ik mijn harde schijf terug op eerste zet krijg ik zelfde probleem.
Er zit maar 1 harde schijf in.Dus alles lukt tot formatteren en daarna bestanden kopieren van cd waarna hij terug opstart(normale procedure).Als ik dit bij andere pc's doe en ik de keuze heb om terug 'enter' te drukken om op te starten via cd laat ik deze achterwege en gaat alles terug vanzelf.Bij deze lukt het dus niet.
 
Eerst in je bios cd als 1 ste plaatsen.
Als de instal van xp gedaan is kan je uw hardeschijf weer als 1 ste zetten.
 
Eerst in je bios cd als 1 ste plaatsen.
Als de instal van xp gedaan is kan je uw hardeschijf weer als 1 ste zetten.

Doe ik.Maar na formatteren en kopieren setupbestanden start pc normaal gezien toch opnieuw op om dan installatie verder te zetten en bij het opnieuw opstarten krijg ik dan bovenstaande problemen
 
Ik laat altijd opstarten vanaf cd/dvd. Eerst partitie verwijderen. Daarna als de partitie's verwijderd zijn kiezen voor installeren. Zo blijft er niets meer achter. Er wordt U gevraagd om dan eerst te formateren waarna de gloednieuwe installatie gedaan wordt. Bij het opnieuw opstarten vraagt hij inderdaad om op een knop te drukken voor installatie vanaf cd station. NIETS doen. Gaat na een tijdje verder zonder toetsaanslag.
 
Ik denk dat mik het bij het juiste eind heeft.
Na de 1e herstart wanneer hij vraagt op te starten van cd-rom niets doen, gewoon wachten.
Zelf zet ik met een geformatteerde schijf de schijf als 1st boot, mijn cd-rom als 2nd boot, dan vraagt hij geen 2ex om op te starten van cd-rom.
En het gaat een stuk sneller.
 
Ik denk dat mik het bij het juiste eind heeft.
Na de 1e herstart wanneer hij vraagt op te starten van cd-rom niets doen, gewoon wachten.
Zelf zet ik met een geformatteerde schijf de schijf als 1st boot, mijn cd-rom als 2nd boot, dan vraagt hij geen 2ex om op te starten van cd-rom.
En het gaat een stuk sneller.


En ik denk dan weer dat nijltjetweety gelijk heeft ;);p Snelle madam zenne :smilie_pinoc:
 
Ik denk dat mik het bij het juiste eind heeft.
Na de 1e herstart wanneer hij vraagt op te starten van cd-rom niets doen, gewoon wachten.
Zelf zet ik met een geformatteerde schijf de schijf als 1st boot, mijn cd-rom als 2nd boot, dan vraagt hij geen 2ex om op te starten van cd-rom.
En het gaat een stuk sneller.

Da weet ik allemaal wel maar daar wringt juist het schoentje.Als ik wacht gebeurt er niets en krijg ik het voorstel om opnieuw op te starten.Heb deze geprobeerd en dan weer juist hetzelfde.Miischien in het vervolg nog een beetje langer wachten.Heb zelfs al harde schijf dan eerste gezet maar zelfde probleem.
Heb nog geen tijd gehad om verder te doen maar laat zeker iets weten als het lukt
 
hoe oud is die pc?
Is het een sata schijf?
Heb je al eens een andere cd reader erin gestoken en dan geprobeerd(is al eens het geval hier geweest)
 
Porbeer de cd, cd-rom station en de datakabel eens op een andere pc om te kijken of de cd en de hardware nog goed zijn.
Maak een nieuwe partitie en zet xp naast het bestaande systeem.
Je kan dat later terug ongedaan maken.
Het is wel een uurtje extra werk, maar dan ben je zeker dat het probleen daar niet zit.
Gewoon de partitie deleten en je boot ini even bewerken en het is weer weg.
 
Probleem opgelost.Na het opstarten van een ander onderwerp ben ik bij 'master booter' terecht gekomen.Tutorial eens doornomen en deze toegepast en probleem was opgelost.
Waarschijnlijk had het dus met de mbr te maken.
Mag slotje op
 
Was die schijf in partities verdeeld?
Dat denk ik dat de verklaring te zoeken is in een afgebroken setup van windows op de verkeerde partitie.
Voor de zekerheid zou je beste de aanwezige partities met efdisk wegdoen en opnieuw aanmaken, dan ook opnieuw formateren, om zo herhaling van dit incident te voorkomen.
Dan is de verkeerde MBR ook weg.
Als je de partities gewoon in windows formatteerd blijft de MBR ongemoeid, zo blijft hij staat en kan hij opnieuw storen later.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan