Interessant grafiek over de marktaandelen Desktops

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Dit vind ik eens een interessant grafiek. Het gaat wel over installaties in bedrijven in BE:
Marktaandeel_Desktop.jpg

HP spant de kroon.
 
Wat me opvalt is dat Medion en Acer beiden 6% marktaandeel hebben in de bedrijvensector.
HP en Dell had ik wel verwacht dat deze hoog zouden scoren.
10% voor Lenovo vind ik een hoge score.
8% voor Apple had ik ook niet verwacht omdat dit helemaal niet handig is in bedrijfsnetwerken tenzij je via Bootcamp onder Windows gaat draaien. Maar waarom koop je dan een Apple vraag ik me dan weer af.
 
Hier in mijn omgeving is het ongeveer 85-90% Dell en 10-15% Apple. Zolang Apple niet kan geweigerd worden via het beleid, gaan er altijd Apple liefhebbers zijn die hun Apple willen opdringen en enkel met Apple willen werken. Ongeacht dat voor veel frustratie zorgt in de netwerk/server omgeving. Kan er hier van meepraten.
 
Ik had HP veel hoger ingeschat, tja apple. Onze baas is ook zo apple minded, alle gsm's van het kader zijn iPhone 6. Maar omdat hun programma (tradepack) niet draait onder apple zijn de pc's allemaal HP. De oude baas had een android phone, maar ik zie dat hij ook al met zo een iPhone 6 rond loopt. Weet niet wat hij ermee doet, want hij kan amper een sms sturen. Vroeger kwam hij steeds naar mij met de android phone als hij iets niet kon, maar nu kan hij naar zoonlief die o zo apple minded is. Als er nu eens iemand mij kon uitleggen wat het nu echt die smak geld waard maakt, maar tot op heden wacht ik nog op een gegrond antwoord. Ik kan evenveel met mijn android phone als mijn baas met zijn iPhone 6 want we zijn beiden nogal gek op onze speeltjes. Alleen kost die van mij meer dan vijf honderd euro minder als die van hem.
 
Ik moet je het antwoord schuldig blijven,
Ik kan helemaal niets met mijn gsm. Bellen en een sms versturen zijn de dingen die ik er mee doe. Via het netwerk zou ik op internet kunnen, maar dan krijg ik een schermpje waar ik niet zo veel mee kan tenzij ik er een loep bij ga zoeken.
Maar ik ben er tevreden mee, ik hoef er ook niet veel meer mee te kunnen doen. Als ik internet wil bezoeken pak ik mijn 17" laptop wel of gebruik een pc met 27" scherm. Dan ga ik niet zitten klooien op zo'n telefoontje.

Ik heb een Samsung GT-S5360
 
Ik moet je het antwoord schuldig blijven,
Ik kan helemaal niets met mijn gsm. Bellen en een sms versturen zijn de dingen die ik er mee doe. Via het netwerk zou ik op internet kunnen, maar dan krijg ik een schermpje waar ik niet zo veel mee kan tenzij ik er een loep bij ga zoeken.
Maar ik ben er tevreden mee, ik hoef er ook niet veel meer mee te kunnen doen. Als ik internet wil bezoeken pak ik mijn 17" laptop wel of gebruik een pc met 27" scherm. Dan ga ik niet zitten klooien op zo'n telefoontje.

Ik heb een Samsung GT-S5360

Ja je samsung is ook niet het meest recente modelletje he maat. Hij draait nog onder android 2.3.3 en die is voor veel apps al hopeloos verouderd, maar gelukkig ben je de 2.1 al voorbij, want alles onder de 2.2 is echt hopeloos. Ik heb ooit wel eens een android 1.8 zien werken, maar zelf heb ik er nooit eentje gehad ouder dan 2.3.6 wat jonger is dan de 2.3.3 wat u toestel heeft. Als mijn info klopt tenminste. Het verschil tussen een 27" en een 3" is wel gigantisch groot natuurlijk. Bij mij is het verschil wel beduidend kleiner. Mijn netbookje heeft 11,6" en mijn gsm heeft er eentje van 4,5"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan