Internal error failed to get path of 64-it....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een crash tijdens het updaten van PC Tools, kan ik geen 64-bits programma of update meer installeren.
Ik krijg de volgende foutmelding:
Internal error failed to get path of 64-bit common files directory.
Wie weet wat te doen?
 
start sfc / scannow vanaf de boot scannow gebruiken om je systeem te controlleren en zonodig te herstellen .

plaats je win7 installatie cd in de drive en herstart..
nu krijg je na de herstart : de melding druk op de DEL toets om op te starten vanaf de cd..
hier kun je dan de bios ook zodannig instellen ,
het instellen gebeurdt door dat je met de pijltjes de juiste keuze aan geeft ..
vergeet niet te bevestigen met F10 en ENTER
start de pc verder op..je ziet de volgende schermen voorbij komen telkens geef je hier het nodige in
1..hier geef je de taal /land instelling in
(in het voorbeeld zie je dat er de engels taalinstelling werdt toegepast, natuurlijk stel je deze in op de land/taalinstelling die van toepassing is voor jezelf : bijv :Land: Belgie /Taal:Nederlands )
Bekijk bijlage 8613
2..klik bij 2 op repair( herstel je computer ).
Bekijk bijlage 8614
3..heb je het nodige ingegeven zal windows bestanden gaan laden
Bekijk bijlage 8615
4..ook hier weer dien je de land instelling aan te geven voor je toetsenbord
Bekijk bijlage 8616
5..selecteer hier de partitie of de schijf die gecontrolleerd dient te worden ...(meestal is deze optie al geselecteerd en hoef je dit dus niet te doen tenzij je zoals ik meerdere schijven en partities gebruik)
Bekijk bijlage 8617
6..selecteer de optie opdrachtprompt..
Bekijk bijlage 8618
7..geef de volgende opdracht in , in het zwarte dos scherm
sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=f:\windows
note:
indien de windows op een ander stastion(partitie ) werd geinstalleerd geef je inplaats van c:\ de letter in van dat stastion , bijv .. f:\

Bekijk bijlage 8619
8..je ziet nu een flikkerende streepje links boven ..de scan is bezig laat alles op zijn beloop.
het kan een tijdje in beslag nemen , ook om de foutiee windows bestanden te herstellen..
9..als de scan gedaan is klik je op enter
***in mijn geval gaf deze test Géén foutmeldingen en zonodig werd er ook niets hersteld ..
indien deze bij jouw aangaf dat er fouten gevonden werden ..zal hij deze ook trachten te herstellen ; soms kan het herstel van een herstart afhangen en dan word er je de melding weergegeven ..
repair at next reboot (dit betekent dan dat de herstelling pas na een herstart zal gebeuren )
 
Laatst bewerkt:
zie bericht

zie bericht

Na een crash tijdens het updaten van PC Tools, kan ik geen 64-bits programma of update meer installeren.
Ik krijg de volgende foutmelding:
Internal error failed to get path of 64-bit common files directory.
Wie weet wat te doen?


Sorry voor deze late reactie.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik heb al de geboden oplossingen uitgeprobeerd, maar helaas nog geen resultaat.
De herstelprocedure via de W7 intallatie-diskette ging aan de slag, maar na een tijdje kreeg ik het antwoord, dat de actie niet uitgevoerd kon worden.
Ik denk dat de enige oplossing is, W7 opnieuw installeren en alle software opnieuw installeren.
Nogmaal bedankt
 
start sfc / scannow vanaf de boot scannow gebruiken om je systeem te controlleren en zonodig te herstellen .

plaats je win7 installatie cd in de drive en herstart..
nu krijg je na de herstart : de melding druk op de DEL toets om op te starten vanaf de cd..
hier kun je dan de bios ook zodannig instellen ,
het instellen gebeurdt door dat je met de pijltjes de juiste keuze aan geeft ..
vergeet niet te bevestigen met F10 en ENTER
start de pc verder op..je ziet de volgende schermen voorbij komen telkens geef je hier het nodige in
1..hier geef je de taal /land instelling in
(in het voorbeeld zie je dat er de engels taalinstelling werdt toegepast, natuurlijk stel je deze in op de land/taalinstelling die van toepassing is voor jezelf : bijv :Land: Belgie /Taal:Nederlands )
Bekijk bijlage 8613
2..klik bij 2 op repair( herstel je computer ).
Bekijk bijlage 8614
3..heb je het nodige ingegeven zal windows bestanden gaan laden
Bekijk bijlage 8615
4..ook hier weer dien je de land instelling aan te geven voor je toetsenbord
Bekijk bijlage 8616
5..selecteer hier de partitie of de schijf die gecontrolleerd dient te worden ...(meestal is deze optie al geselecteerd en hoef je dit dus niet te doen tenzij je zoals ik meerdere schijven en partities gebruik)
Bekijk bijlage 8617
6..selecteer de optie opdrachtprompt..
Bekijk bijlage 8618
7..geef de volgende opdracht in , in het zwarte dos scherm
sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=f:\windows
Bekijk bijlage 8619
8..je ziet nu een flikkerende streepje links boven ..de scan is bezig laat alles op zijn beloop.
het kan een tijdje in beslag nemen , ook om de foutiee windows bestanden te herstellen..
9..als de scan gedaan is klik je op enter
***in mijn geval gaf deze test Géén foutmeldingen en zonodig werd er ook niets hersteld ..
indien deze bij jouw aangaf dat er fouten gevonden werden ..zal hij deze ook trachten te herstellen ; soms kan het herstel van een herstart afhangen en dan word er je de melding weergegeven ..
repair at next reboot (dit betekent dan dat de herstelling pas na een herstart zal gebeuren )

Nog e1n vraagje moet de drive letter persé F; zijn
 
nee je dient je drive letter in te geven waar dat de windows op geinstalleerd werd ...
de handleiding komt eigenlijk van een engelstalige forum , deze heb ik vertaalt maar heb de vergissing gedaan om de f niet aan te passen naar de C ( sorry daarvoor )

bron
 
herstel W7

herstel W7

nee je dient je drive letter in te geven waar dat de windows op geinstalleerd werd ...
de handleiding komt eigenlijk van een engelstalige forum , deze heb ik vertaalt maar heb de vergissing gedaan om de f niet aan te passen naar de C ( sorry daarvoor )

bron


Bedankt voor de nadere/herstelde uitleg. Ik ga hier binnenkort mee aan de gang en laten weten of get gelukt is.
Vr Gr
Jan
 
Bedankt voor de nadere/herstelde uitleg. Ik ga hier binnenkort mee aan de gang en laten weten of get gelukt is.
Vr Gr
Jan

effe een vraagje, ik zit dit gehele topic eens te lezen. Maar is opa en Jan ( Gast ) dezelfde ?????

Zo ja, dan is het handiger om in te loggen als nickname opa. Dan is het voor ons duidelijker tegen wie je praat om een oplossing te vinden voor dit probleem.
 
Bedankt voor de nadere/herstelde uitleg. Ik ga hier binnenkort mee aan de gang en laten weten of get gelukt is.
Vr Gr
Jan

Ik heb diverse keren getracht om via sfc het systeem te herstellen. Krijg dan als reactie dat het systeem niet hersteld kan worden.
Wellicht komt het door het ontbreken van de 64-bit common files directory. Deze was verdwenen na de crash die dit veroorzaakt heeft.
Ik denk dat het neerkomt dat ik mijn systeem opnieuw moet installeren.
Nogmaals bedankt voor de genomen moeite (ook de anderen die gereageerd hebben)
Vr Gr
Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan