Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Hallo
Wil een nieuwe interne harde schijf steken naast mijn andere interne.
Ben onderstande tegengekomen
ITWare...uw pc-winkel!
De vraag is nu of deze zal werken naast mijn andere harde schijf.Hieronder wat info
capturedbc9.jpg

Zijn er anders nog betere voorstellen i.p.v bovenstaande.Kwa prijs valt deze toch goed mee vind ik.
 
deze zet je gewoon als slave dus normaal zal je daar geen problemen mee hebben. ik zie dat het een ATA is als je andere interne ook ATA is kan je ze met je ide kabel samen steken indien je ander schijf een SATA schijf is zal je moeten kijken of je ze samen op je ide slot kan steken met bvb dvd/cd brander of je kan een chip kopen die ata omzet naar SATA deze steek je achteraan op je ata en via sata kabel op je moederbord zo een omvormerke kost nog geen 20€ ;) bij mij is het SATA western Digital van 320 Gig + een ATA omgezet naar Sata maxtor 120 Gig en dan nog een Seagate Ata omgezet naar Sata van 250 Gig en draaid allemaal heel vlot en zonder problemen De Sata is lokaal station C deze heb ik wel verdeeld in 2 Partities.windows staat dus op 72 gig rest is Data schijf;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Staat IDE ATA bij interface bij afbeelding die ik van mijn interne gemaakt heb.Zal wel ata zijn zeker.Zie nu wel dat de link verandert is.Was een harde schijf van 750 gb en is er nu ééntje van 1000
 
Je hebt een ata 100 (da's de schrijfsnelheid).
Sata 1 is 150 en sata 2 is 300, daaraan kan je ook zien dat het pata is.
Er staat ata omdat dat het enige was dat bestond.
Nu is er ook sata en word de 1e letter wel vermeld voor het onderscheid.
De schijf die je vond heeft 32mb cache, ik zou deze als master zetten en windows er opnieuw op installen, zo word de cache optimaal benut.
Als het enkel voor opslag is is de cache nutteloos denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan