interne iomega zip drive laten werken in Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

snap1704

Gast
Sinds kort ben ik overgestapt op Win 7.
Waar ik natuurlijk niet aan gedacht had was dat mijn interne zipdrive hier niet ondersteund wordt. Er staan echter een paar belangrijke files op mijn zip diskettes die ik zou willen opvragen. Het betreft hier om een interne iomega 100 Mb zipdrive. In Vista, Xp werkte dit feilloos.
Iemand een driver of hoe ik dit kan oplossen, ik kan natuurlijk ook weer overstappen op vista om de files op te halen format C doen en dan terug win 7 installeren maar ja dat is vrij omslachtig hé. Dus iemand een simpelere oplossing ?

DAnk
 
De simpelste oplossing is om een adapter te kopen voor IDE naar USB
Hiermee sluit je de interne Zip drive via USB aan de PC.
http://www.allekabels.nl/USB-Adapter-Omvormer/177/1075967/USB-2.0-naar-IDESATA-Adapter.html

Conceptronic CSATAI23U Serial ATA & IDE to USB adapter Controller voor opslag- 150 MBps#

Een andere mogelijke oplossing, misschien ken je iemand met een externe Zipdrive die jouw bestanden naar USB stick wil kopieren. Als je bij mij in de buurt woont, kan ik dit klusje wel voor je doen, maar ik zie Telenet als providerstaan en dit zal Belgie zijn. Dus deze laatste optie valt natuurlijk af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De simpelste oplossing is om een adapter te kopen voor IDE naar USB
Hiermee sluit je de interne Zip drive via USB aan de PC.
Usb 2.0 naar ide/sata adapter - usb 2.0 naar ide/sata adapter, connector 1: usb a male, connector 2: ide/sata female, met voeding en benodigde bekabeling

Conceptronic CSATAI23U Serial ATA & IDE to USB adapter Controller voor opslag- 150 MBps#

Een andere mogelijke oplossing, misschien ken je iemand met een externe Zipdrive die jouw bestanden naar USB stick wil kopieren. Als je bij mij in de buurt woont, kan ik dit klusje wel voor je doen, maar ik zie Telenet als providerstaan en dit zal Belgie zijn. Dus deze laatste optie valt natuurlijk af.
Ik denk dat het inderdaad de makkelijkste oplossing is bij een vriend of kennis aan te kloppen en daar de nodige copy te doen.
Ik heb nog wel een oude machine staan met XP, maar waar is je woonplaats dan? Als je Uw gemeente opgeeft hier, kan je misschien met iemand dichtbij in contact komen als je geen vrienden of kennissen hebt waar je hiervoor kunt aankloppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan