Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb 2 pc ben telenet klant en wil beide machines verbinden met internet dit zegt telenet :

" Wanneer je een Telenet Internet ExpressNet of ExpressNet Plus abonnement neemt, kan je twee tot vier computers aansluiten op de kabelmodem zonder moeilijke configuraties uit te voeren. Bij dit abonnement voorziet Telenet je immers van meerdere ip-adressen, m.a.w. alle (max. vier) computers krijgen een eigen uniek adres op het Net.
Alle computers (max. vier) worden via een netwerkkaart op een hub aangesloten, die op zijn beurt weer verbonden wordt met de kabelmodem. Ons systeem zorgt ervoor dat die computers een uniek ip-adres krijgen, waardoor ze als stand-alone-pc's werken.
Je bent volledig vrij in de keuze van de hub die je wenst te gebruiken. Het toestel dient te beschikken over een uplink poort. Alle poorten dienen geschikt te zijn voor 10Base-T/RJ-45. Wij raden je aan om gebruik te maken van de 3Com® OfficeConnect® Ethernet Hub 8 of de Farallon Netline 5 Port Ethernet Hub

Nu de tweede link werkt niet en aan de eerste krijg ik kop nog staart, mijn vraag aan jullie is wat dien ik aan te kopen in gedachte houdend dat beide computers enkel een internet verbinding nodig hebben en niet met mekaar in verbinding hoeven te staan.
En wat is zoal de kostprijs van zulk een hub of is een router meer aangewezen ?
Bedankt voor eventuele reacties.[OPLOSSING]
Ben dan maar overgegaan tot de aankoop van een routerke en probleemloos met drie pc op internet, er kon ook een printer op aangesloten worden maar dat werkt niet, Laurek wel bedankt voor die link maar dat gaat nog over win98 en de computer zijn 2 XP en ene vista.
Nu straks is opzoeken wat ik met dat machientje meer kan en of die printer het in een netwerkje doet.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een hub is het simpels kost zo een 20€, je kan ook router nemen maar dan zou ik draadloos ook bij nemen je weet nooit of je nog een laptop koopt hee.
 
Ben dan maar overgegaan tot de aankoop van een routerke en probleemloos met drie pc op internet, er kon ook een printer op aangesloten worden maar dat werkt niet, Laurek wel bedankt voor die link maar dat gaat nog over win98 en de computer zijn 2 XP en ene vista.
Nu straks is opzoeken wat ik met dat machientje meer kan en of die printer het in een netwerkje doet.
 
Ha ja Ivan , een draadloos ding heb ik niet gekocht ben zeker niet zinnens de eerste jaren een laptop aan te schaffen,
Ik heb een "EDIMAX-BR-6104KP ROUTER 4 met USB PRINTSERVER" aangeschaft en heb er 38.5 euro voor betaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan