Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Tijdens diverse surfsessies sluit internet explorer zich random af. Als ik op een link klik in een venster wordt ook alles direkt afgesloten, start ik het programma weer op verschijnt er " sessie herstellen " of iets gelijkaardigs.
Het vreemde is dat dit gebeurde nadat ik een nieuwe videokaart installeerde.

Wat heb ik al geprobeerd, nakijken of er updates zijn en de "instellingen voor internet explorer opnieuw instellen". Dit brengt echter geen soelaas.
Ik sukkel hier nu al een flink aantal maanden mee.

Ben na een defect moederbord overgestapt naar een amd ryzen 5 processor en nu worden alle updates door windows tegengehouden aangezien hij de processor niet herkend.

Graag wat hulp voor deze leek ...

Dank bij voorbaat!
 
Je hebt een nieuw moederbord gestoken, een nieuwe grafische kaart en een nieuwe processor.
Voor Microsoft hebt u nu een nieuwe pc en is de OEM versie van uw OS niet meer geldig.
Waarschijnlijk zult u zich een nieuw OS moeten aanschaffen.
 
Je hebt een nieuw moederbord gestoken, een nieuwe grafische kaart en een nieuwe processor.
Voor Microsoft hebt u nu een nieuwe pc en is de OEM versie van uw OS niet meer geldig.
Waarschijnlijk zult u zich een nieuw OS moeten aanschaffen.

Nadat het nieuwe moederbord stak vroeg het systeem gewoon om windows te heractiveren wat dan ook gebeurt is. Onder systeem staat dat windows geactiveerd is op mijn systeem dus aankoop nieuw os is niet nodig.

Het ryzen probleem staat ook op volgende wegpagina en is een gekend probleem
New processors are now blocked from receiving updates on old Windows | Ars Technica
 
of je dan nog kunt downgraden ...durf ik niet te bevestigen .
best neem jij je voorzorgen en maak jij je dus een systeemkopie aan en de systeemkopie herstel cd zodat je kunt opstarten vanaf deze cd om een systeemkopie (image) terug te plaatsen.... weet echter 1 ding en dat is dat Windows 7 hoog uit nog 2 jaar ondersteund word en daarna is het gedaan ..
*ik heb weinigen gekend die terug gegaan zijn ...
**de systeemkopie dien jij op een andere locatie te bewaren best neem je hiervoor een usb drive of een 2de hdd je plaats deze dus niet op de C partitie of op een 2de partitie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan