Status
Niet open voor verdere reacties.

oliebaron

Steunend lid
Vip Lid
Sinds enkele dagen ,wanneer ik IE opstart gaat hij IE downloaden in plaats van het openingscherm te geven....Ik heb al gescand met virusscanners en malware detectors maar vind niets....
de volgend melding krijg ik steeds:

Wilt u dit bestand opslaan of online een programma zoeken om dit bestand te openen
Naam : google_be
zoeken opslaan anuleren


Kent iemand dat probleem en heeft er dan iemand een oplossing voor
Bedankt in ieder geval
 
Misschien is er iets veranderd met de bestandskoppeling aan het pictogram.

Ga eens naar C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe en dubbelklik op iexplore.exe
 
er is duidelijk iets misgelopen in het register. we gaan proberen je instellingen voor je snelkoppelingen weer goed te krijgen.
-ga naar start-->uitvoeren-->regedit
-ga naar bestand-->exporteren, dit maakt een backup van je register
-doe de register-editor dicht
-download het bestandje hieronder, pak het uit en dubbelklik het, je wordt nu gevraagd of je de gegevens wilt toevoegen aan het register, klik ja
-herstart de computer en probeer IE weer te openen met de snelkoppeling

indien het geen oplossing biedt dubbelklik je op het bestandje dat de backup is van het register om die terug te zetten, en dan gaan we verder zoeken...
 

Bijlagen

  • Default_LNK_(Shortcut).zip
    1.2 KB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:
bedankt voor de tip Antwanneke maar ik krijg de melding dat : " the archive is either unknown format or damaged..........
 
bedankt voor de tip Antwanneke maar ik krijg de melding dat : " the archive is either unknown format or damaged..........

is een zip archief, werkt hier, geen corrupt archief. met wat pak je het uit? met winrar gaat het dus vanzelf... op voorwaarde dat zip gekoppeld is aan je winrar. anders ga je unknown format krijgen

[edit] er zijn nog 2 ander mensen die het bekeken hebben. iemand probs mee gehad?[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Antwanneke,bedankt voor de link,ik heb deze zoals je zegde laten opnemen in het register maar helaas hij vraagt nog steeds om www.google.be te downloaden.Wat ik ook merk is dat ook google chrome niet werkt ,deze blijft op een blanc page staan...
Als er andere oplossingen zijn ......... zijn ze meer als welkom
Ik heb nu een andere gebruiker gemaakt op de pc zodat ik via daar hier op internet kan.Toch wil ik het probleem nog oplossen dusssssssssss denken maar
grz
Oil
 
ik heb ondertussen IE 9 beta geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem....................

Oil
 
Antwanneke,bedankt voor de link,ik heb deze zoals je zegde laten opnemen in het register maar helaas hij vraagt nog steeds om www.google.be te downloaden.Wat ik ook merk is dat ook google chrome niet werkt ,deze blijft op een blanc page staan...
Als er andere oplossingen zijn ......... zijn ze meer als welkom
Ik heb nu een andere gebruiker gemaakt op de pc zodat ik via daar hier op internet kan.Toch wil ik het probleem nog oplossen dusssssssssss denken maar
grz
Oil

het probleem doet zich dus enkel voor in de current user. dat is al goed om te weten. een blank page in chrome zou kunnen liggen aan een verkeerde instelling, die door malware zo gezet werd. je geeft echter aan dat je geen malware op je systeem hebt staan.

heb je al gescanned met MBAM? doe dat zeker eens. en anders is er ook nog combofix. let wel op hiermee, dit is een zeer krachtig programma dat je geheel op eigen verantwoordelijkheid gebruikt. maak zeker een backup van je systeem als je dit wenst te gebruiken (na vaststelling van malware door mbam en onvoldoende oplossing)!!

indien je 100% zeker bent van de afwezigheid van malware moet je eens nakijken in chrome/IE of de proxi-instellingen uitstaan.
 
ondertussen alles nog eens gescant en proxi instellingen nagezien en nog steeds geen IE................
 
Misschien dat dit werkt

Using Set Program Access and Defaults

You can set the default browser using the feature, "Set Program Access and Defaults" on Windows 2000 and XP. On Windows Vista and above, this feature is renamed "Set Program Access and Computer Defaults" and can be used to change the default for all users of the computer, if you are logged into Windows as an administrator. [5]

* Windows 2000 (SP3+): "Start -> Control Panel -> Add or Remove Programs -> Set Program Access and Defaults"
* Windows XP (SP1+): "Start -> Control Panel -> Add or Remove Programs -> Set Program Access and Defaults -> Custom". Click the icon to the right of "Custom", to expand the category.
* Windows Vista and Windows 7: "Start -> Default Programs -> Set Program Access and Computer Defaults -> Custom"
 
ik heb reeds verschiilende malen met mbam gescant en nu het laatste was de aanbeveling om Using Set Program Access and Defaults te proberen maar helaas ook dat brengt geen oplossing.
Ik denk dat het beste wat ik kan doen is format C: en alles erop niieuw opzetten...............;
 
ik heb reeds verschiilende malen met mbam gescant en nu het laatste was de aanbeveling om Using Set Program Access and Defaults te proberen maar helaas ook dat brengt geen oplossing.
Ik denk dat het beste wat ik kan doen is format C: en alles erop niieuw opzetten...............;

format c: lijkt me te drastisch.

een aantal andere tips:

-controleer de integriteit van je windows shell (explorer.exe en iexplorer.exe) door het commando 'sfc /scannow' te geven in start-->uitvoeren. hiervoor moet je je installatieschijf insteken. het controleert of alle beveiligde windows onderdelen intact en origineel zijn en vervangt ze eventueel
B11121762282318.jpg


-je kan ook je windows herstellen met je installatieschijf. steek ze in en kies voor herstellen in plaats van nieuwe installatie.

-vermits je probleem onder andere bij internet explorer ligt kan je ook via regsvr32 alle dll's gaan herinstalleren. je zou dit manueel kunnen, maar handiger is het te laten doen door de batch file in bijlage te draaien. gewoon uitpakken en dubbelklikken.

Bekijk bijlage ie opnieuw registreren.rar
 

Bijlagen

  • ie opnieuw registreren.rar
    1 KB · Weergaven: 104
einde van het verhaal id dat ik Win 7 er opnieuw opgezet heb en alles is nu inorde
Iedereen bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan