Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Heb verleden week een test gedaan met een stick en een telefoonkaartje erin.
Wat valt dat tegen. Zo traaaaaaag. Als ik dan de prijzen zie die ze daarvoor vragen?????? Duur.......
Is het ergens mogelijk om met de provider en abonnement van thuis te surfen? Dan denk ik aan mijn Telenetabonnement van thuis expresnet op laptop via ether. Als ik dan mijn gegevens ingeef in mijn laptop dan heb ik het. Bestaat er een mogelijkheid? Of wat lijkt betaalbaar met redelijke snelheid. En dan geen betaling per Mb.
 
Mik, je moet een beetje oppassen, ik werk bijna dagelijks met internet anywhere (Mobistar). Kijk eens of je wel degelijk een echt 3G signaal hebt. Voor gewoon surfen, beperkte data doorsturen, outlook enz is het redelijk. Op sommige plaatsen heb ik soms ook problemen, maar meestal is het doordat er op die plaatsen geen 3G aanwezig is.
Voor echt een vervanger van wifi zou ik het zeker NIET NEMEN. Een mooi hebbeding als extra OKe. LET OP VOOR GROTE DATA STROMEN? dan kan uw rekening serieus oplopen.
 
Heb verleden week een test gedaan met een stick en een telefoonkaartje erin.
Wat valt dat tegen. Zo traaaaaaag. Als ik dan de prijzen zie die ze daarvoor vragen?????? Duur.......
Is het ergens mogelijk om met de provider en abonnement van thuis te surfen? Dan denk ik aan mijn Telenetabonnement van thuis expresnet op laptop via ether. Als ik dan mijn gegevens ingeef in mijn laptop dan heb ik het. Bestaat er een mogelijkheid? Of wat lijkt betaalbaar met redelijke snelheid. En dan geen betaling per Mb.

Als tech van BiGbrother heb ik een wedstrijdje gehouden met het surfen naar een neutraal bereikbaar web, ik als tech verloor met mijne 'proffesionele apparatuur', hangt af van de dekking en gebruikte bronnen GPRS is trager dan UMTS ......(Proimus tov Mobistar)

In privé bebruik ik soms het gratis aangeboden mobile surfen, tijdens week-end, in A'pen lijkt het redelijk in Oudenburg W-Vl kan ik beter zelf naar de zendmast lopen met mijn signaal en op d'een antenne steken. Theoretisch is het OK, praktisch? Hangt af van talrijke factoren, weersomstandigheden (zendamateurs weten er meer van), het is niet te vergelijken met een WiFi!
 
Als tech van BiGbrother heb ik een wedstrijdje gehouden met het surfen naar een neutraal bereikbaar web, ik als tech verloor met mijne 'proffesionele apparatuur', hangt af van de dekking en gebruikte bronnen GPRS is trager dan UMTS ......(Proimus tov Mobistar)

In privé bebruik ik soms het gratis aangeboden mobile surfen, tijdens week-end, in A'pen lijkt het redelijk in Oudenburg W-Vl kan ik beter zelf naar de zendmast lopen met mijn signaal en op d'een antenne steken. Theoretisch is het OK, praktisch? Hangt af van talrijke factoren, weersomstandigheden (zendamateurs weten er meer van), het is niet te vergelijken met een WiFi!

Dat gratis aangeboden mobiel surfen, zijn dat dan de gratis hotspots of??????? Wat hebben we daar voor nodig? Heb draadloos op mijn laptop en ook een aparte wifi usbstick.
 
Hotspots zijn plaatsen waar je kan inloggen met je ingebouwde Wifi adapter.Een niet beveiligd draadloos netwerk (2.4-5Ghz). Je heb wel de login gegevens nodig van je provider. Een belgacom gebruiker kan geen hotspot van telenet bezigen.
Het mobiel surfen gebeurt uiteraard met een SIM-kaart van je provider en verloopt via een usb-stick (GSM-signaal).
 
Laatst bewerkt:
Heb nog nooit een hotspot geprobeerd. Dus als ik mijn Telenet login en paswoord ergens (?????) ingeef kan ik surfen?
Heb ik dan speciale soft hiervoor nodig? Als ik thuis via Lan op internet ga moet ik niets ingeven. Heb dat trouwens nooit moeten doen.
 
Kijk ook es op FON of FonNederland.NL -- Welkom bij Fon Nederland: De Fon Friendly website van en voor Nederlandse Fon gebruikers en -geintresseerden!

Hier stellen particulieren gratis een deel af van hun internet verbindig af via een zogenoemde Fon-router. Om toegang te krijgen op het FON-netwerk, dien je wel lid te zijn (gratis).FON is zowel nationaal als internationaal!

Die Fon Nederland werkt niet. Op de Fon alleen staat weinig uitleg en dan nog in het Engels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan