Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
kan men hier zeggen of het mogelijk is om op internet te blijven dit zonder telefoonlijn. werk met adsl skynet(belgacom)
heb gehoord dat dit kan via mobistar en proximus? en dit via usb stick en modem
graag info
 
je kan het spraak gedeelte afzeggen, het koperpaar blijft actief voor de adsl of vdsl. op de lijn verschijnt een soort overbelast signaal, meer info bij de teleshop. dit wordt voornamelijk bij personen die enkel BGC-TV wensen! spraak is onafhankelijk van de DSL!

internetten via een stick is niet goedkoop!
Mobistar en Base bieden ook adsl/vdsl aan via een 'raw copper' een belgacom koperpaar met adsl van mobi/base
 
ik heb te juist gezien op mobistar zoals pluis zegt inderdaad met een usb stick met simkaart + paswoord? maar mijn bedoeling is dan ook wel met een abonnement? is dit mogelijk? prijzen zijn 30 en 35 en 45 euro per maand. stond bij ook met modem.die maakt dan verbinding met je stick of niet? probleem is het volgende nu bij mij telefoon gaat meer niet dan wel veel storingen en gekraak heb wel internet
vrijdag komen ze de lijn (belgacom) uittesten voor zelfde geld moet er een andere lijn gestoken worden en die ligt onder onze oprit indien dat zo is zeggen we de telefoon op maar zou graag internet nog willen gebruiken vandaar op een andere manier
 
Zowel op de koperkabel (telefoon) als op de coaxkabel (televisie) kan je internetten zonder dat je het originele produkt hoeft te hebben.

dus bij BGC (eigenaar van het kopernetwerk) is het perfect mogelijk DSLsignaal te krijgen zonder telefoonabo. jij kiest je internetprovider en die rekent de basishuur van de lijn (de kabel in de stoep) aan. BGC rekent hiervoor 5.7€ aan, andere aanbieders op de koper zoals mobistar of scarlett kunnen andere tarieven hanteren en integreren dat net zoals belgacom meestal in hun prijs tegenwoordig. uitzonderlijk bij oudere abonnementen wordt er nog een apart factuurtje verzonden van BGC voor de huur van de lijn (basic line @6€).

bij TLN (eigenaar van het HFC-netwerk) is het niet anders. je kan internet krijgen zonder analoge tv. alleen betaal je geen basisgebruik van de lijn. ik zou in jouw geval adviseren van bij telenet te surfen, een handige vergelijking die is gemaakt door het onafhankelijke ISP Monitor kan je terug vinden hier op de site van Telenet.

voorlopig is er nog geen concurrentie op de televisiekabel voor internet in België, maar het is wettelijk al een tijdje mogelijk. een artikel dat dat aankondigt staat hier.

en dan is er nog de derde manier van surfen die jij aangeeft: via stick, dat is eigenlijk een mini-modem met een simkaartje in van je mobiele provider). je geeft het voorbeeld van proximus, maar ook mobistar, telenet en zoveel andere aanbieders in België kunnen je mobiel internet leveren.

denk er gewoon aan dat dit NIET voor algemeen gebruik is maar voor occasioneel mailverkeer etc. deze formule wordt gauw erg duur wanneer je downloadt. zeker sinds de laatste trend van mobiel surfen via tablets en gsm kan je beter gesteld geraken dan voor wat het uiteindelijke doel van mobiel internet is... de data die daar wordt overgedragen is veel minder en valt dus goedkoper uit.
 
In Nederland is dit heel goed mogelijk, ik denk dat dit in Belgie ook mogelijk is.
Bij ons kun je een mobiel internet abonnement nemen. Je krijgt dan een soort USB stick ( ook wel dongel genoemd ) Mobiel Internet Prepaid met Dongel - Mobiel Internet Prepaid

die dongel is dus wat we hier ook hebben
dat kan bij mobistar, proximus, vodaphone, telenet,...


maar de tarieven zijn dus niet gebruiksvriendelijk. niet doen zou ik zeggen, en eerder eens kijken wat je tablet of smartphone voor jou in petto heeft qua mobiel surfen. dit is namelijk veel populairder dan een laptop met usb en er zijn dus goedkopere formules te vinden voor mobiel surfen.


jij wil thuis surfen en hebt een modem nodig met een abo.

2 keuzes: koper of coax. en dan een provider kiezen. op de koper heb je keuze zat, op coax is het voorlopig telenet. wat volgens mij het interessantste is.

wil je een superstabiele verbinding die je volle snelheid haalt, ga dan niet draadloos. zowel bij koper als coax verlies je snelheid en stabiliteit.
 
je kan het spraak gedeelte afzeggen, het koperpaar blijft actief voor de adsl of vdsl. op de lijn verschijnt een soort overbelast signaal, meer info bij de teleshop. dit wordt voornamelijk bij personen die enkel BGC-TV wensen! spraak is onafhankelijk van de DSL!

internetten via een stick is niet goedkoop!
Mobistar en Base bieden ook adsl/vdsl aan via een 'raw copper' een belgacom koperpaar met adsl van mobi/base

[edit]dit is de technische kant van hoe ze de koperdraad onklaar maken voor tel en toch nog dsl kunnen leveren :p. voor de nederlanders: een koperpaar wordt ook wel eens een 'aderpaar' genoemd. in zo'n telefoonkastje met 5 pinnetjes zitten namelijk 2 paren. ééntje is maar nodig om te bellen en aangesloten. dat andere kan dus voor DSL dienen. zo ook is er een voordeel voor mensen met een huisalarm, want je kan dat op het tweede aderpaar zetten. op coax kunnen alleen sommige digitale alarmen, en die moeten dan voorzien worden van een extra batterijpack om zelfstandig te kunnen zijn. opnieuw opletten wat de meerkost van een abo voor tweede lijn is.)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
antwanneke daar is ook een installatie voor nodig zeker die ze tegen je muur komen installeren of is dat enkel een modem met een kabel naar je tv kastje?
 
ik heb te juist gezien op mobistar zoals pluis zegt inderdaad met een usb stick met simkaart + paswoord? maar mijn bedoeling is dan ook wel met een abonnement? is dit mogelijk? prijzen zijn 30 en 35 en 45 euro per maand. stond bij ook met modem.die maakt dan verbinding met je stick of niet? probleem is het volgende nu bij mij telefoon gaat meer niet dan wel veel storingen en gekraak heb wel internet
vrijdag komen ze de lijn (belgacom) uittesten voor zelfde geld moet er een andere lijn gestoken worden en die ligt onder onze oprit indien dat zo is zeggen we de telefoon op maar zou graag internet nog willen gebruiken vandaar op een andere manier

laat iets horen na het bezoek van belgacom, het kan een slecht kontakt zijn in de straatkabine of centrale. ik heb al storingen gehad waarbij de spraak verdwenen was, maar internet was nog steeds aanwezig! afwachten dus!
 
Hoe ziet mijn installatie thuis eruit als ik internet wil?

Hoe ziet mijn installatie thuis eruit als ik internet wil?

antwanneke daar is ook een installatie voor nodig zeker die ze tegen je muur komen installeren of is dat enkel een modem met een kabel naar je tv kastje?

een beetje verwarrend zorro, want je zegt:
daar is ook een installatie voor nodig zeker
als je bedoelt of er meer kastjes nodig zijn bij een coax-installatie dan bij een koper-installatie is het antwoord: ja. MAAR dat extra kastje (de versterker/NIU) is tegenwoordig verstopt in je tvkastje.

De allerkleinste installatie voor surfen via koper is dus een zichtbare modem. bij signaal over de coax komt daar de versterker bij die eruit ziet als een tvkastje.

Een algemeen een beeld:

je gaat altijd minstens 1 kastje hebben: de modem/router. daar kan je niet buiten!!

bij een thuisinstallatie heb je een modem zoals in de linken naar de prentjes onderaan. die wordt aangekoppeld op de kabel van de aanbieder en hangt tegen de muur.

bij een mobiele 'installatie' heb je een usb dongel/stick die er zoals bijvoorbeeld deze stick uitziet maar waar een simkaartje in kan. dat signaal gaat dus door de lucht en die steek je in je pc.

op coax moet er nog eerst een versterker voorgezet worden, maar die is tegenwoordig handig verstopt in het kastje voor de tv zodat je die niet meer ziet. (vroeger/nu)

okee, we hebben dus de modem nu (ongeacht je aanbieder). daarop kan je vanalles aansluiten: internet, telefoon, digitale tv. jij wil alleen internet. dus dat betekent 1 kabeltje.

wil je dat kabeltje niet, dan ga je draadloos, met eventuele nadelen: snelheidsverlies en soms een tweede kastje, namelijk de WLAN verzender. meestal zit die in de modem in tegenwoordig (bij de grote aanbieders).

er bestaat ook 'nep' of 'vals' draadloos: via powerline adaptors. het lijkt draadloos en wordt door de meeste aanbieders ook als dusdanig verkocht. wat deze adaptors eigenlijk doen is je internetsignaal vertalen naar een signaal dat over je stroomnet kan. en aan de andere kant wordt dat weer omgezet naar signaal dat je pc of digitale tv decoder verstaat. je stopt deze dus in de stekker waar je wilt dat je signaal in je stroomnet en eruit gaat. het blijft dus bekabeld en is stabiel.

in jou geval zal het dus normaal beperkt zijn tot één kastje. hoe meer diensten en produkten je neemt hoe meer kabeltjes er van de modem vertrekken. als de poortjes vol zijn komt er eventueel een "switch" bij, een soort dominostekker/kattekop/hub voor ethernetverbindingen. dat is tegenwoordig ook meestal verleden tijd tenzij je héél veel toestellen wilt aansluiten.

prentjes:

mobistar wifi modem

mobistar livebox

telenet wifi modem

Belgacom Bbox2
 
Laatst bewerkt:
okee zal ik zeker doen zit zo als een ander naar ons belt horen ze een bezet toon en wij horen hier enkel gekraak en geruis af en toe gaat hij over dat je kan bellen en 5 min later hoor je weeral enkel geruis en gekraak zo eens ganse dag door.in de straatcabine hebben ze al gekeken en daar scheelt niets aan zeggen ze ze hebben vandaag ook al geweest maar we waren niet thuis dus konden ze enkel al aan die cabine zien de vrijdag komen de lassers en moeten ze binnen zijn om de lijn van binnen naar buiten te contoleren hopelijk moeten ze niet breken want als die onder onze oprit ligt dan hebben we wat voor. daarom dat ik op zoek ben naar internet zonder telefoonlijn. ik zou het laten doen maar tis mijn vriendin haar woning en die wilt dat niet versta je?
 
antwannneke zo een bbox2 daarmee werk ik momenteel maar dat is dan via de telefoonlijn hee wat mischien niet meer mogelijk zal zijn als er geen lijn niet meer is.dus om kort te zijn ik wil op internet kunnen komen 24op24 zonder telefoonlijn.dus zal dat enkel kunnen met een usb stick of een modem die je niet moet aansluiten op de telefoonlijn
 
Laatst bewerkt:
antwannneke zo een bbox2 daarmee werk ik momenteel maar dat is dan via de telefoonlijn hee

dan moet jij naar de tvkabel. en dat is dus telenet. geen bang van de installatie. die is gratis en keurig klein. ga je veel plezier aan hebben.

alle andere opties via de lucht zijn duurder en minder kwalitatief.

tenzij je in een super-nieuwbouw woont waar de tvkabel niet getrokken is. maar dan kan je net zo goed een nieuwe telefoonkabel laten in de straat trekken hé :p
 
nieuwbouw nee hoor er ligt kabel en telefoonlijn die jammer genoeg mankeert maar wat ik me wel afvraag ik kan niet bellen maar wel op het net raar hee
 
heb onlangs mijn indi-hd recorder laten vervangen door een telenet hd recorder, een versterker en modem werden discreet tegen de muur gemonteerd. modem dient voor te stemmen met rode knop en films te bestellen. zeer tevreden van de digitale tv van telenet!
veel breekwerk doet telenet niet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan