internetsnelheid meten en verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Heb onlangs vastgesteld dat mijn laptop zo traag was op internet
Heb een abonnement met proximus (go) zou normaal rond de 40 mb/s moeten downloaden
Heb de speedtest van proximus uitgevoerd (via hun site) en meet op mijn laptop een snelheid van 10 , dan 15 , max 20 mb/s
Heb de speedtest ook uitgevoerd met een smartphone (android) en daar kreeg ik een snelheid van 37 mb/s

Heb al de regels van proximus gevolf (geen tv, geen ander toestel enz..)


De laptops en smartphone werken via dezelfde freq 2,5 ghz denk ik

Mijn TV gaat via de 5 ghz

Iemand een idee waarom mijn laptop zo traag werkt??? Heb nog een andere laptop gebruikt maakt geen verschil is ook traag.

Heb al een virusscan en malware prog laten lopen, niks gevonden
CCleaner uitgevoerd

En toch geen verbetering in de snelheid

Iemand een idee waarom de laptops zo traag gaan , en de smartphone veel sneller (is toch hetzelfde accespunt en zelfd modem en zelfde freq)???

Dank bij voorbaat voor een tip,

Groetjes

Marcel
 
Sluit hem eens via een netwerkkabel aan en meet dan nogmaals de snelheid. Is de snelheid dan wel goed, ligt het probleem waarschijnlijk bij de wifi verbinding. Misschien een defecte inwendige antenne.
Of misschien is het concept van de laptop hier goed en heeft de fabrikant de wifi kaart op een storingsgevoelige plaats gemonteerd in de laptop. Ik ben het model even vergeten, maar Toshiba had ooit zo'n ding waar de draadloze kaart op een ongelukkige plaats zat gemonteerd en er altijd een slechte verbinding was.

Enige oplossing is dan om een externe usb wifi stick aan te schaffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan