is dat normaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nikki

Gast
als men een nieuwe pc koopt met windows xp moet dan de verkoper deze cd dan niet meegeven of iets anders want als ge dan eens je computer wilt formateeren hoe gaat dat dan

groetjes
nikki[OPLOSSING]
ik heb deze person opgebeld en heb mijn geld terug gekregen en nu heb ik via een winkel mijn pc gekocht
met wel instellingen vanuit het fabriek
en ook de cd bijgekregen
een nadeel is daar staat norton op en na 6maanden moet ik oftewel bijbetalen
ik zou hem willen verwijderen en een andere opzetten of mag dat 2 virusscanner op de pc staan geeft dat dan geen conflikten

ik zou dan nod 32 willen opzetten

groetjes nikki
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi

ja normaal gezien moet je daar een mapje van meekrijgen waar de cd in zit en je code van de xp.

SIMBA
 
zodus dat is niet gebeurt bij een person die ik ken
de verkoper komt de pc om de 6 maanden terughalen voor onderhoud
ik vind dat niet normaal
hij heeft die persoon bij de box gedaan dan of niet

nikki
 
dat is iets heel raar vind ik:als je vraagt xp erop te zetten en ervoor betaald moet de software ook aanwezig zijn en de lisentie,he!
wat bedoel je juist met:box???

SIMBA
 
hoi simba
ik bedoel dat hij deze persoon bedrogen heeft

groetjes nikki
 
volgens mij klopt hier iets niet...
bij mijn aankoop stond windows xp
al op mijn pc.ook ik heb de cd meegekregen.
'k zou toch eens navragen,hoor...
 
ja inderdaad dan denk ik dat je bedrogen bent:hetgene ik ook raar vind dat die die pc komen halen om die te kuisen of wa dan ook:dus denk ik dat er gewoon een copy van xp opstaat met een krakserial.
goe in het zak gezet dus denk ik zo.

GOEDE RAAD SOFTWARE DAT JE VRAAGT STEEDS HET PAKKET MEEVRAGEN ALS JE DAT BETAALD HEBT,HE;)

SIMBA
 
even kijken of er aan de achterkant geen sticker van microsoft op plakt met de code en het is niet verplicht om de cd mee te geven .
jje kan bv 1cd kopen met 20 licentie's en deze mag je dan 20 maal installeren
deze zijn goedkoper dan cd versie's .meestal wordt xp dan op een herstelpartitie geplaatst zodat je deze kan terugzetten bij eventuele problemen.
grtjs
 
normaal moet je toch merken of je windows legaal is of niet als ie updates ophaalt moet je sowiezo klikken op doorgaan en als ie niet legitiem is is het ook uit met de pret.ken zelfs al gevallen die melding krijgen op het scherm en dan kan je niet anders dan het euvel oplossen hè....heb deze week al zo een geval opgelost en volgende week nog een legale versie gaan installeren ;)
 
als men een nieuwe pc koopt met windows xp moet dan de verkoper deze cd dan niet meegeven of iets anders want als ge dan eens je computer wilt formateeren hoe gaat dat dan

groetjes
nikki


normaal wel, maar wat ook kan is dat je niet betaald hebt voor je xp versie dat hij die er gewoon opgezet heeft voor die persoon zonder die dus aan te rekenen, indien wel betaald terug naar de winkel gaan en de cd's vragen
 
Het is natuurlijk wel zo dat bij sommige pcs of laptops jezelf direkt een backup moet maken om een opstart cd te hebben ,maar het besturings systeem moet steeds aanwezig zijn (in doosje of hoesje met cd-key op je weet wel een klevertje met een hologrammetje op),bij aankoop van een pc zelfs een clone pc is de verkoper VERPLICHT om een besturingssysteem aan te bieden gratis of betalend , een copie is sinds een paar jaar zelfs strafbaar indien geleverd met een pc,dus Nikki je hebt zeker recht op de orginele cd van je besturingssysteem.....sommige "snelle verkopers" durven natuurlijk als ze weten dat je een leek bent,je bij de minste probleempjes je naar de winkel te lokken en je een rekening te presenteren (kan gebeuren dat je iets wil toevoegen op je pc en je OS cd word gevraagd)
Dus even op de toog boenken en cd eisen(vr)
 
Updaten met illigale cd van xp gaat zonder probleem, hoe kan je dan weten of het een illigale cd is wel na enkele updates wordt genius op je pc gezet via de updates en als de versie illigaal is zal men dat ook dan melden op de pc. Een cd van windows xp moet normaal gezien bij de pc geleverd worden maar wat zariash zegt kan ook wel gebeuren. Gewoon naar de pc winkel gaan en een cd vragen als je ervoor hebt betaald , ze zullen die direct gveen spreek zelf uit ervaring
 
hey
na alles wat ik gelezen heb beschikt Nikki niet over een cd -xp hoe kan je dan nagaan of de versie legaal , een OEM , of wat dan ook is ??
anders kan ik wel een tip geven om te weten hoe of wat , maar je hebt de cd nodig ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan