Software Juiste naam bestanden van gerecoverde bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik stelde deze vraag al ergens anders, maar daar kwamen geen oplossingen uit voort. Daarom ook maar hier.

Mijn laptop is gevallen. Hij is kapot en moest gerepareerd worden. Nu hebben ze bij Techrepair in Bergen op Zoom ook de SDD's onderhanden genomen waardoor alle partities weg waren. Hoezo? Die schijven waren toch in orde? Nu ben ik geen echte leek meer op dit gebied en heb, op de data partitie na, alles weten terug te halen. Ik heb de schijf toen hier naar een locale computerzaak gebracht. Die hadden professionele software en wilden kijken of er nog wat meer te redden was. Daar lijkt het nu wel op. Ze hebben 26000 files/bestanden teruggevonden en gesorteerd op extensie. 6000 files in zo'n map (Pdf's) is geen uitzondering. Meer dan b.v. nummer.pdf kun je aan de bestanden niet herkennen, tenzij je het bestand opent. Maar dan weet je nog niet wat de juiste naam van dat file is of was, laat staan in welke map dat stond.

Ik heb een 2 weken oude backup. Nu kan ik met totalcommander kijken welke files, met oude en nieuwe naam, dezelfde lengte en inhoud hebben.
Alleen dan weet ik niet verder. Hoe kan ik dan met totalcommander, of een ander programma, de bestanden met een andere naam en zelfde grootte inhoud er uit vissen en wissen? Dan blijven vanzelf bestanden over die ik niet dubbel heb. Ik mag hopen dat dat aantal te overzien is.
Heeft iemand een idee of en dan hoe dat zou kunnen?
Alvast bedankt.
 


Digital Vulcano Duplicate Cleaner is een fantastisch voorbeeld voor het organiseren van de inhoud van een harde schijf
Controleer de hoeveel overbodige of dubbele bestanden op je pc en vindt ze in een obscure documentenmap.

Duplicate Cleaner scant diep naar alle soorten bestanden - foto's, muziek, films, video, Word-documenten, PowerPoint-presentaties, tekstbestanden - noem maar op, als het twee keer op een PC verschijnt, zal Duplicate Cleaner het vinden. Zodra deze bestanden zijn gevonden, krijgt u handige tools waarmee men kan selecteren welke exemplaren verwijderd of verplaatsen moeten worden. Deze bestanden kunnen naar de prullenbak worden verwijderd of ergens anders worden verplaatst.

Gratis: Gratis basisversie en betaalde versie met meer opties.

--------------

CCleaner
CCleaner is een opruim-programma voor Windows computers, dat ook dubbele bestanden kan zoeken.
Ga daarvoor naar Gereedschap - Dubbelebestandenzoeker. Vervolgens geef je aan op welke schijf je zoekt. Het is handig om bij Negeren de Systeembestanden aan te vinken, om te voorkomen dat deze per ongeluk verwijderd worden. CCleaner vindt snel alle bestanden met dezelfde naam en bestandsgrootte, en kan geselecteerde dubbelen meteen verwijderen. Je vindt alleen bestanden die identiek zijn.
Platform: Windows, Mac OS.
Taal: Nederlands en andere talen.
Gratis: Gratis basisversie en betaalde versie met meer opties.
 
Daar dus en er wordt gewoon antwoord gegeven daar....
En met TC kun je gewoon dubbele bestanden zoeken....
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Niet met CCleaner - als je even leest zie je dat dit programma (dat ik overigens afraad te gebruiken) de dubbels detecteert op basis van naam en bestandgrootte. Daar heb je dus niets aan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan